Vergelijking tussen twee EXCEL-bestanden met behulp van VBA-code

Hallo allemaal, 
Ik ben nieuw op het forum en ook in de Excel/VBA-omgeving, en ik heb uw hulp nodig indien mogelijk. 

Ik werk momenteel aan een project, maar ik weet niet waar ik moet beginnen lol, ik zal het probleem uitleggen: 

Ik heb twee Excel-bestanden: versie1 en versie2 Ik wil graag de vergelijking maken tussen enkele kolommen. 

In versie 1 heb ik twee kolommen: A en B 
kolom A = ''gebruikers'' en kolom B = ''functies'' (deze functies worden gebruikt door gebruikers) 

Elke gebruiker kan een of meer "functies" gebruiken. 

In versie2 (wat een vernieuwing is van versie 1) 
We hebben dezelfde kolommen, maar er is een kleine verandering: gebruikers hebben mogelijk niet dezelfde functies als versie 1, ze kunnen functies toevoegen of verwijderen. 

het doel is om nog twee kolommen te maken: kolom C = fonctionnalités_ajoutées en kolom D = fonctionnalité_supprimées. 

Is er een code die voor elke gebruiker kan detecteren of hij nieuwe functies heeft toegevoegd of dat hij oude functies heeft verwijderd en na deze vergelijking worden we in de twee nieuwe kolommen weergegeven welke functies voor deze gebruiker zijn toegevoegd of welke functies voor dezelfde gebruiker zijn verwijderd. 

Heel erg bedankt, als je vragen hebt, aarzel dan niet ;-)

Hallo

Ja, dat kan:)

Is het mogelijk om een voorbeeldbestand te hebben?

2 likes

Ja, ik heb twee Excel-bestanden waar ik de test doe, je vindt test1 en test1_v2 zoals je zult merken comm1 in het test1-bestand functies in het bestand heeft gewijzigd tset1_v2 het functies heeft toegevoegd en verwijderd. Als je me kunt helpen, zou ik je dankbaar zijn, bij voorbaat dank.

test1.xlsx

En hier is het bestand test1_v2 

test1-v2.xlsx

Kan ik een kolom toevoegen aan het test1 bestand?

Ja natuurlijk, ga :D

Om het werk eenvoudiger te maken, heb ik de 2 bestanden op 2 tabbladen van het test1-bestand gezet.

Het is ingewikkeld om verwijderd op pagina 2 weer te geven, dus ik geef het weer op pagina 1. Vindt u dat goed? Anders heb ik geen andere oplossing dan een macro te maken! Tenzij iemand anders een oplossing weet en in dat geval ben ik geïnteresseerd!

Edit: met de bijlage

test1.xlsx
2 likes

Hallo

Lynkoa's roeping is om met CAD om te gaan, ook al kunnen we soms Excel of andere oplossingen gebruiken, maar ik heb niet de indruk dat dit bij jou het geval is.

Gebruik speciale Excel-forums voor dit soort vragen.

Vriendelijke groeten

3 likes

bedankt .pl, maar ect kun je   me uitleggen hoe het werkt, want ik kan het niet laten werken, ik probeer een test om te zien, maar zonder resultaat, 

Hallo

Ik om het verschil tussen 2 excel te controleren, ga ik hierheen.

http://www.xlcomparator.net/

Moge de kracht met je zijn.

Zoals ik al zei, heb ik maar één bestand gebruikt, nummer 1, maar op 2 tabbladen. Het cijfer 2 wordt dus niet gebruikt. Wanneer we informatie toevoegen op pagina 1 of 2 hebben we direct de resultaten.