Vergelijk 4 kolommen in een Excel-sheet

Hallo mensen 

Ik heb je hulp nodig, alsjeblieft!! Ik ga het probleem en mijn deel van de code uitleggen en als iemand me kan helpen, zou dat geweldig zijn.

Ik heb een Excel-sheet met 4 kolommen:

kolom A = gebruiker (gebruiker1,gebruiker2,gebruiker3......)
kolom B = functionaliteiten ( fonc1, fonc2, fonc3.....)

kolom C = gebruiker (gebruiker1,gebruiker2,gebruiker3......)
kolom D = functionaliteiten ( fonc1, fonc2, fonc3.....)
Ik wil in hetzelfde blad de kolommen A, B en C, D vergelijken en tegelijkertijd weten dat de kolommen C en D de nieuwe versie zijn van de gegevens van A en B en dat de gebruikers van kolom C de volgorde en functionaliteit kunnen wijzigen

het resultaat zoals je zult zien in mijn Excel-bestand waar de kolom gebruikers (kolom F) en de fonctionnalitées_supprimées (kolom G) en de nouvelles_fonctionnalitées (kolom H) staan
Wanneer ik mijn code uitvoer, zie ik de gebruikers niet, alleen de nieuwe en verwijderde functies en niet allemaal.
Het tweede probleem is dat wanneer de gebruikersrijen (kolommen A) verschillen van de gebruiker (kolom C), de code niet wordt uitgevoerd

Hier is het Excel-bestand op de auel waar ik werk 
En hier is mijn code

Privé Sub CommandButton2_Click()
  Dim rngCell als bereik
    Voor elke rngCell binnen bereik ("B2: B2000")
        Als WorksheetFunction.CountIf(Bereik("D2:D2000"), rngCell) = 0 Dan 
            Bereik ("G" & Rows.Count). Einde(xlUp). Offset(1) = rngCell
        Einde als 
    Volgend
    Voor elke rngCell in bereik ("D2:D2000")
        Als WorksheetFunction.CountIf(Bereik("B2:B2000"), rngCell) = 0 Dan 
            Bereik ("H" & Rijen.Aantal). Einde(xlUp). Offset(1) = rngCell
        Einde als 
    Volgend
Einde Sub

vergelijken.xlsm

Hallo, U legt ons de inhoud uit, het resultaat dat u krijgt, niet het resultaat dat u wilt.

Beschrijf precies het gewenste resultaat en wij zullen proberen u te helpen.

2 likes

Hallo

1) wanneer ik mijn code uitvoer, zie ik de gebruikers niet, alleen de nieuwe en verwijderde functies en niet allemaal. Wil je in kolom F de lijst van alle gebruikers? Kolom A en kolom C.

2) Het tweede probleem is dat wanneer de gebruikersrijen (kolommen A) verschillen van de gebruikers (kolom C), de code niet  wordt uitgevoerd. Heb je een voorbeeld?

Aan de andere kant, om dit te doen, raad ik je ten zeerste aan om variabele arrays te gebruiken, het zal veel sneller gaan!

Zie hier:

http://silkyroad.developpez.com/vba/tableaux/

Bedankt voor je gedachten  , in feite  na de vergelijking van de 4 kolommen toont het resultaat dat ik krijg me niet de gebruikers, het toont alleen de verwijderde functies of de nieuwe functies.

Wat ik zou willen doen, is dat ik na de vergelijking de lijst met gebruikers zou hebben op basis van de functies  , bijvoorbeeld:

In de eerste twee kolommen heeft de gebruiker1 de 2 functie  , maar in de andere twee kolommen heeft hij deze functie niet meer

Dus in de resultaten zou ik graag de naam van de gebruiker  en de functie in de deleted_fonctionnalite  kolom willen hebben als deze wordt verwijderd  of in de New_fonctionnalite kolom als deze is toegevoegd.

Dank u bij voorbaat voor u:)

Hallo

Zelfde gedachte als vorige week:

Lynkoa's roeping is om met CAD om te gaan, ook al kunnen we soms Excel of andere oplossingen gebruiken, maar ik heb niet de indruk dat dit bij jou het geval is.

Gebruik speciale Excel-forums voor dit soort vragen.

Vriendelijke groeten

2 likes