Compatibiliteit met Inventor-SolidWorks

Hallo

Ik heb een Inventor-database en wil nu alleen SolidWorks gebruiken. Kunnen de onderdelen compatibel zijn? Kan ik Inventor-onderdelen met alle functies openen in SoiidWorks?

Bij voorbaat dank

Uh... Nee!

Dat is het probleem met CAD-software, ze weten niet hoe ze met elkaar moeten praten. Er is een soort Esperento (de STEP), maar je verliest al je functies.

Om samen met uw wederverkoper te zien of hij u een betaalde oplossing kan aanbieden ... maar ik ben bang dat je alles met de hand opnieuw moet doen

2 likes

Hallo

Als u Inventor en SOlidWorks op dezelfde computer hebt, kan solidworks proberen de build-boom opnieuw af te spelen en opnieuw te maken, zie hulp bij het importeren van Inventor in SolidWorks.

Anders opent u uw Inventor-bestanden in SolidWorks door InventorView op het werkstation te installeren en gebruikt u vervolgens FeatureWorks in SolidWorks Pro om de geschiedenis van SolidWorks opnieuw uit te voeren.

WAARSCHUWING: dit werkt alleen voor mechanische onderdelen (gefreesd, gedraaid, geplateerd)!

@+

2 likes

Ik ben dezelfde mening toegedaan als coin37coin, hoe dan ook, als je plannen hebt, zullen ze niet langer de links met de munten hebben...

Veel succes met de softwarewijziging als je het doet.

Vriendelijke groeten

1 like

Wow het is een dwaas approach@Coyote Oo

En uiteindelijk, geeft het je echt een schoon gevoel, of slingeren er altijd hier en daar typefouten rond?

1 like

@coincoin waarom is het zo ver?

In het menu Open van SolidWorks staan de uitvinderbestanden, maar om ze te openen moet je ofwel Inventor op het werkstation hebben of Inventor View, ik verzin niets, het is gewoon zo.

Aan de andere kant, zoals ik schreef, werkt het goed op mechanische onderdelen zonder al te veel complexe vormen.

Daarna is de vraag die je jezelf moet stellen: moet ik alle functies van mijn onderdelen terugkrijgen of moet ik ze gewoon ombouwen om ze in mijn nieuwe assemblages te gebruiken?

@+

2 likes

Het was geen kritiek @Coyote. Het is gewoon veel werk om iets te doen. Het is een oplossing om te weten, maar het lijkt moeilijk te vinden als je het niet van tevoren weet;)

Waarom is het veel manipulatie om gewoon het Inventor-bestand te openen en indien nodig FeatureWorks te starten?

@+

Hallo

Dank u voor uw antwoorden. Zoals ik al vermoedde, wordt het geen fluitje van een cent... Ik zal proberen het zo goed mogelijk te doen op basis van uw antwoorden.

Dank u in ieder geval.