Hallo Dominique, Als ik het goed begrijp, heb je pc's waarop SW2014 is geïnstalleerd. Wie heeft de licentieserver voor u geïnstalleerd? Als hogeschool heb je speciale voorwaarden en kun je profiteren van de nieuwste versie. Neem contact op met de schoolleiding of de referent leerkracht, de IT-afdeling of de dienstverlener die het netwerk beheert.
Het lijkt mij dat er niet meer dan 2 jaar verschil zou moeten zijn tussen de sw-versie en de licentiebeheerversie. (hier 2014-> 2025? = hoog risico op Pb) Aan de andere kant kan ik de bron niet meer vinden. Het lijkt mij dat @Cyril_f of @stefbeno meer kennis hebben van het onderwerp.
Edit: als de pc niet erg krachtig is, is de juiste gevraagde CPU en GPU SW 2014 tot 2024 of 2025 inderdaad belangrijk, en grafische kaarten hebben weinig kans om effectief compatibel te zijn.
Voor zover ik weet, heeft de licentieserver geen beperkingen op het gebied van versieafwijking (het is slechts een token om een licentie te verkrijgen, geen SW-specifieke functies). Er zijn beperkingen aan N-2 voor Solidworks PDM versus Solidworks