SW-invoegtoepassing om CNC-bestand naar een plasmasnijder te sturen

Hallo

Ik zou graag willen weten welke aanvulling voor SW, in combinatie met Nestingworks, nodig is om naar een plasma te sturen?

Dank je wel Pierre

Hallo

Wat wilt u, een invoegtoepassing die een snijprogramma genereert of gewoon een bestand dat de operator van de server moet ophalen om het te programmeren?

Hallo

Ja, ik wil een supplement dat een snijprogramma genereert voor een B25-plasmatoom - num 1040

Hallo Pierre32 zei:

Om succesvoller te zijn in uw verzoek, moet u ons vertellen welk type bestand naar de machine moet worden gestuurd. (directe DXF of andere) omdat er ook de Nestingworks-optimalisatiesoftware (Solidworks-add-on) is die de onderdelen op een optimale manier plaatst, maar die waarschijnlijk verschillende soorten bestanden moet verzenden vanwege zijn nesting met SW.

Als u het niet weet, kunt u het navraag doen bij de firma SAF, de fabrikant van deze machine die van rond 2009 moet zijn.

Vriendelijke groeten

@tous is de nesting software https://camworks.com/nestingworks/

1 like

Ik moet een G-code of ESSI-bestand aanleveren

Hallo Pierre, 32 jaar

G-code of ESSI-codes  maken geen deel uit van de mogelijkheden van SolidWorks.

Misschien genereert Nestinkworks deze codes om ermee te moeten doen.

Het is niet uitgesloten dat er een molen is: hetzij bij de uitgang van Nestinworks, hetzij bij de invoer van de machine om de betreffende code te genereren.

Je moet dichter bij de machinefabrikant of de machinedoc komen, het moet voor hen de beu a BA zijn ;-).

Staat de machine bij u thuis of bij uw onderaannemer?

Vriendelijke groeten

1 like

Dank u allen,

De PLASMA staat in een werkplaats waarmee ik uitbesteed, op dit moment stuur ik met GGcam, het werkt maar geen nesting, daarom met SW2016 "zou ik graag" willen

Doe alles!!

blijkbaar Camworks "doet alleen bewerking", is het gewoon een "verhaal" van post-pro geïntegreerd in SW?

Wat is het doel, want het is aan de oxysnijder om zijn arsenaal te optimaliseren en hij kan de dwg of dxf openen; Dit zijn basis uitwisselingsformaten....

1 like

Anders heb je dit ook ...

1 like

Ik stuur geen dwg-dxf naar plasma -ik weet trouwens niet of het mogelijk is- maar G-code-post-pro Burny bestanden die hij omzet in zijn eigen taal,

wat ik wil is alles kunnen doen met SW zijnde, ben ik duidelijk?

Nogmaals bedankt

Ik programmeer, heeft uw onderaannemer geen programmeersoftware? Omdat het hiermee een reeks onderdelen genereert voor de optimalisatie van plaatwerk en de onderdelen in deze interface worden aangeroepen in dxf-dwg of een ander formaat.

imbrication.jpg
2 likes

Ik ben verrast door de vraag.
Meestal sturen we voor alles wat gesneden wordt (laser, waterstraal, plasma, ponsen) een dxf/dwg en het is de onderaannemer die zijn saus maakt.
Stel je voor dat je onderaannemer morgen van machine wisselt of dat je van onderaannemer verandert: je moet het opnieuw doen. Als er een probleem is met de prijs, weet ik niet zeker of het winstgevend is gezien de prijs van een post-processor (de G-code generator). Vooral omdat je, voordat je de G-code vrijgeeft, de nesting moet doen en deze kan variëren afhankelijk van de meegeleverde plaatwerkformaten.

1 like

Hallo Pierre32 zei:

Zoals ik al aangaf, maakt SW alleen onderdelen en naar verschillende uitvoerbestanden , meestal DXF en STEP, omdat de downstream software van Solidworks vaak direct kan werken met native Solidworks-bestanden zoals de NestingWorks-software

Dus, om duidelijk en definitief te antwoorden , NEE, solidworks kan uw verzoek niet beantwoorden.

Ik denk dat de opmerkingen van mijn collega's zeer relevant zijn die ik brutaal zou kunnen samenvatten, maar het is gewoon aan de onderaannemer om het te beheren, het is zijn werk of ......

Vriendelijke groeten

1 like