Het moeilijk maken om een SW20-onderdeel of assemblage te lezen/begrijpen

Hallo

We willen graag SLDPRT- en SLDASM-bestanden naar onze klant sturen, terwijl we deze bestanden een beetje laten rotten. Waar we naar op zoek zijn, is bijvoorbeeld om een volumelichaam om te zetten in een oppervlak, zodat het lichte moeite heeft om vanuit ons 3D-bestand te werken. 

Wel moet het mogelijk zijn om in de vijl te meten, maar bijvoorbeeld niet om eenvoudig een gat toe te kunnen voegen. 

Als iemand een eenvoudige en relatief snelle methode zou kennen (ik denk bijvoorbeeld aan de taak plannifacteru) en die zijn kennis met ons zou willen delen, zou dat super fijn zijn!

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden, 

Vriendelijke groeten 

Theo

Hallo Theo,

Hoe zit het met eDrawings?

Cdlt

Alan

Goedenavond Theo

Ik zou liever "Defeature" voorstellen, die precies daarvoor gemaakt is.
Defeature had een andere naam in de oude versies (ik weet het niet meer).

Defeature wordt sinds 2019 steeds geavanceerder

https://www. visiativ-solutions.fr/defeature-simplifier-vos-assemblages-proteger-propriete-intellectuelle/

Vriendelijke groeten

4 likes

Hallo

Allereerst wil ik je bedanken dat je de tijd hebt genomen om te antwoorden en voor je hulp!

Alain, inderdaad, eDrawings zou een oplossing kunnen zijn, maar het is niet mogelijk om een 3D-bestand te maken toch?

Zozo_mp, uw oplossing is echt interessant! We wisten er niets van en we zijn bezig met het testen ervan om de gebruikslimieten te vinden. We hebben al een eerste mogelijke beperking ontdekt, namelijk dat we, zodra het bestand "gedeFeaturiseerd" was, gaten konden toevoegen en het onderdeel konden wijzigen. Mijn vraag rijst dan ook als volgt: Is het met deze functie mogelijk om lichamen te transformeren in een oppervlak?

Dank u allen voor uw antwoorden,

Vriendelijke groeten

Theo

Anders zijn er speedpak-configuraties die misschien de oplossing kunnen bieden.

1 like

Hallo Theo

Met defeature blijven alleen de elementen die voor jou niet belangrijk zijn behouden.
Als je de buitenbehuizing laat staan (want niet-gevoelige of niet-essentiële informatie) dan kunnen ze wel de gaten boren die ze willen. Hoe dan ook, niets verbiedt (tenzij het bestand volledig is vergrendeld) om een spookkamer  te creëren waar ze zullen plaatsen wat ze willen en  het aan je set zullen toevoegen.
Het doel van defeature is om gevoelige informatie te verbergen, de rest is niet belangrijk.

Voor het oppervlak hoef je alleen maar opnieuw in te dikken en je hebt een beetje volume waar ze zich aan kunnen vastklampen.

Edrawing is in 3D en je kunt bepaalde dingen zoals het nemen van afmetingen verbieden ;-)

@ Allemaal Kunnen we volgens jou defeature combineren met Speedpack   ;-)  ;-) ;-)

Vriendelijke groeten