Ontbrekend onderdeel

Hallo!

Tijdens de eerste ontwerpfases werk ik voornamelijk met virtuele componenten (de assemblages zelf worden "in-house" opgenomen). Vandaag, toen ik de assemblage waar ik vorige week aan werkte heropende, was ik verrast om te zien dat Soldiworks een van de onderdelen niet meer kon vinden. Slechts één. Alle anderen worden correct geladen en weergegeven, maar voor een van hen krijg ik een bericht "Kan het bestand niet vinden - De volgende exemplaren zijn verwijderd of geopend vanaf een nieuwe locatie bij het openen van dit bestand"; wat nergens op slaat, aangezien ik het genoemde onderdeel niet heb geopend (dat sowieso virtueel is, dus niet precies het soort bestand waar je per ongeluk mee rommelt door in de tijdelijke mappen te zoeken...), noch het heb verwijderd, noch de assemblage zelf heb aangeraakt (aangezien het de eerste keer is dat ik de computer heb aangezet sinds de laatste keer dat ik alles heb opgeslagen mooie mensen!).

Dus ik heb maar één stuk, slechts één in het midden van mijn hele assemblage (terwijl ze allemaal identiek virtueel zijn) dat ... Vermist.

Bedankt voor alle hulp (want ik heb maar een heel matig verlangen om het opnieuw te tekenen...)!

Hallo

Kunt u uw bestand delen?

Er zal een beroep worden gedaan op meer mensen om je te helpen.

Cdlt

Misschien een probleem bij het registreren van de assemblage.

Sla het dialoogvenster over  om virtuele componenten op te slaan, al dan niet aangevinkt.

Dit is het laatste onderwerp in Tool/Opties

Het dialoogvenster Virtuele componenten opslaan wordt niet overgeslagen en wordt nog steeds weergegeven. Bovendien zijn de andere componenten van de assemblage, die correct zijn gevonden, ook virtueel...

Als u een hotline heeft, draag dan uw assemblage naar hen over. Ik had een buggy bestand, de R&D van dassault had het voor mij gedebugd. Je moet echter geen  haast hebben.

Als u EPDM heeft, kunt u hieronder een versie ophalen.

Zonder een bestand zoals ik je vertelde, moeilijk om je te helpen. 

Cdlt

Hallo

Heeft u in "Bestand / Zoeken naar referenties" gekeken vanaf welke locatie SW op zoek is naar dit onderdeel? Dit kan gebeuren als gevolg van een ongelukkige externe opname en vervolgens een verwijdering van het bestand of de map... of een ongelukkige externe opname op een netwerkschijf die niet meer toegankelijk is...

Vriendelijke groeten

2 likes