Slimme component op SW

Hallo allemaal,

Klein probleem met de slimme componenten, hier is mijn probleem:

Ik heb een slimme component (deur) gemaakt met een materiaalafname die wordt gemaakt wanneer ik van mijn deur een slimme component maak in de assemblage, hier "deur" assemblage + een "test" paneel.

Dat is waar mijn probleem om de hoek komt kijken.

Mijn materiaalverwijdering wordt gemaakt in het onderdeelbestand van het "test"-paneel en niet alleen op assemblageniveau zoals ik zou willen, het onderdeelbestand wordt dus beïnvloed en de materiaalverwijdering wordt gemaakt op het niveau van de herhaling van het onderdeel in de assemblage en in alle bestanden waar het zich bevindt.

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om het originele bestand niet te beïnvloeden en ervoor te zorgen dat het verwijderen van materiaal alleen op assemblageniveau wordt gedaan op alleen het gekozen onderdeel alsof het een assemblagefunctie is die ik niet heb doorgegeven aan het onderdeelbestand.

Als hier een oplossing voor was, dank u bij voorbaat voor uw hulp.

Goedemiddag.

capture.jpg

Hallo, ja het is mogelijk,

U moet een configuratie maken met deze verwijdering van materiaal, en vervolgens deze configuratie invullen wanneer u maar wilt.

1 - Maak een configuratie aan (bijvoorbeeld: met gat)

2- Klik met de rechtermuisknop op uw verwijderingsfunctie en selecteer "De functie configureren"

3- Selecteer in uw verschillende onderdelen de configuratie "Standaard" of "Met gat"

En dat is het!

2 likes

Als je een onderdeel intelligent maakt, dus met een ster en je plaatst het in een onderdeel of assemblage, dan zullen de intelligente functies reageren

Als je niet wilt dat het reageert, moet je het onderdeel zonder zijn slimme functies nemen of deze slimme functies verwijderen

Zie deze tutorial http://www.lynkoa.com/tutos/3d/composants-intelligents

@+ ;-)

2 likes

Sterker nog, we kunnen er omheen, zoals Bart uitlegt

Maar het principe van de intelligente functie en het creëren van de bewerking op de andere onderdelen

Dus als dit principe niet bij u past, moet u misschien iets anders gebruiken om deze assemblagefuncties te maken

Bekijk de functies van de bibliotheek

6 likes