Symmetrische component in een assemblage

Bij het valideren van mijn symmetrie geeft het me een boodschap.

Deze functie is niet geïmplementeerd voor modellen met meerdere plaatwerkfuncties aan de onderkant (waarvan sommige mogelijk verborgen zijn)

Mijn symmetrie bestaat uit 29 componenten (zowel onderdelen als samenstellingen)

Het geeft me deze boodschap, ook al is het onderdeel dat ik toevoeg aan de componenten om symmetrisch te zijn geen plaatwerkonderdeel.

Het is me gelukt om een symmetrische componentfunctie toe te voegen, maar dit is niet de eerste keer dat dit mij overkomt.

Heeft iemand een verklaring?

Hallo

Op welke software staat het?

Solidworks (Engelstalig)

Op welke versie van SolidWorks? Vóór 2013?

Zijn sommige onderdelen multi-body, ook al zijn ze niet van plaatwerk?

Dit is de versie van 2013

Ik heb inderdaad een gelast mechanisch onderdeel, dus multi-body.

Maar blijkbaar is het geen probleem, aangezien dit deel al symmetrisch was voordat ik er een wilde toevoegen.

Hallo

Als je al eerder een deel van je assembly hebt gespiegeld, is er dan geen probleem met de bestandsnaam die misschien al bestaat of iets dergelijks?

Wij maken gebruik van EPDM en de bestandsnamen worden gegenereerd door een automatische teller.

Ik denk niet dat de pb gerelateerd is aan de naam

Is het mogelijk om vast te stellen welk(e) deel(en) van de 29 problematisch zijn, door middel van een kleine stapjesmethode door symmetrie te proberen op de helft van de stukken enzovoort. Het zou de zoektocht kunnen begeleiden...

Nog een absurd voorstel, de montage is volledig opgelost (geen kleine blauwe pen meer in de Feature Manager) en de componenten in de lokale cache?

Een screenshot van de Feature Manager van deze assembly zou ons ook kunnen helpen.

De pb komt niet van een onopgelost onderdeel, ik heb net de test gedaan.

Ik zou de tijd moeten nemen om de methode in kleine stapjes te nemen.

capture.png

Nou, nu ben ik een beetje droog...

Methode van de kleintjes om het probleem misschien beter te begrijpen...

Heb je herhalingen van componenten die al symmetrisch zijn?

Waarop je vraagt om een nieuwe symmetrie? 

anders een oplossing om te testen

Registreer uw assemblage met een nieuwe naam Demi xxxx

Neem deze halve xxxx en symmetrie het

@+ ;-)

Hallo

In het bericht wordt gesproken over "modellen met verschillende basisfuncties van plaatwerk".

U moet een onderdeel hebben met ten minste twee functies met de naam "Bent-Base Sheet"

Dit genereert ook een "uitgevouwen toestand" functie per grondplaat.

Volgens de foutmelding komt het probleem daar vandaan.

Inderdaad, ik symmetriseer een assemblage die symmetrische componenten bevat.

Het lukte me door te sleutelen. Ik zou de methode van kleine stapjes verlaten, maar daar heb ik niet al te veel tijd voor. Wordt vervolgd!

Hallo

Persoonlijk ben ik dit probleem al x keer tegengekomen, de enige manier die ik voor mij heb gevonden om het op te lossen, is door een nieuwe configuratie te maken en alle andere lichamen te combineren voordat ik symmetriseer.

Pas vervolgens de functie "body-erase/delete" toe. om de basislichamen van symmetrie uit te wissen.

Als u dan andere functies wilt toevoegen, zoals gaten of plaatwerk, moet u de balk boven de combinerfunctie in het originele onderdeel (originele configuratie) tillen. En vervolgens de functies in de symmetrische configuratie nuchter te maken.

capture_lynkoa.jpg