Verborgen componenten in stuklijst

Hallo;

Zou u weten of het mogelijk is om een assemblagestuklijst te maken die alleen zichtbare componenten telt?

Of als een eigenschap wordt gegeven aan een verborgen component, om filters in deze nomenclatuur te plaatsen.

Ik weet hoe ik moet doen met verwijderde configuraties en componenten, maar ik zou mijn tijd besparen als ik wist hoe ik het met verborgen componenten moest doen.

Bij voorbaat dank

Hallo

Bent u bekend met de optie "Uitsluiten van stuklijst"?

Wanneer u een component aanwijst, klik met de rechtermuisknop / Componenteigenschappen, u heeft toegang tot de optie "Uitsluiten van stuklijst" (zie afbeelding). Dus wanneer deze optie is aangevinkt, kan uw component zichtbaar zijn, maar verschijnt deze niet in de stuklijst.

Op dezelfde manier zal de bovenstaande optie "envelop" dat onderdeel uitsluiten van het gewicht van uw montage.

Bewerken: deze optie kan worden beheerd afhankelijk van de configuratie.

screenshot1014.jpg
3 likes

Ja inderdaad, ik ken deze optie.

In feite krijg ik een assemblage met verschillende weergavestatussen en veel componenten zijn zichtbaar of verborgen, afhankelijk van de staat.

En om niet alles over te nemen en het risico te lopen belangrijke beperkingen te verliezen, wilde ik deze assemblage behandelen zoals ze is, door een nomenclatuur per weergavestatus te geven.

Ik ben bang dat ik weer aan het werk moet, maar ik wacht nog steeds op het advies van de experts, want ik heb echt veel tijd om te sparen... of om te verliezen :-(

Daar, ja, door dat te specificeren, is het nogal slecht begonnen! Sorry:/

Een macro zou mogelijk zijn, kent u de VBA-taal?

Ja, daar heb ik ook aan gedacht (de macro). Maar ik wilde er pas aan beginnen als ik zeker weet dat SolidWorks het niet alleen kan.

En inderdaad, als we niet iets beters vinden, zal het zo eindigen!

Misschien een oplossing:

1) Toon alle verborgen componenten met deze functie:

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Show_Hidden_Components.htm

2) Selecteer alle componenten (door uit te zoomen in het grafische gebied) met een rechthoek met de muis

3) Klik met de rechtermuisknop op een van de geselecteerde componenten uit de boom aan de linkerkant (houd indien nodig CTRL ingedrukt).

4) Sluit in de eigenschappen alle componenten in één keer uit!

Ik heb het niet getest, maar het zou moeten werken!

2 likes

Of met een geavanceerde selectie, in Tools > Component Selection >Advanced Selection.

Die maakt het criterium "weergeven = verbergen" mogelijk, en vervolgens door met de rechtermuisknop in de boom op een van de componenten te klikken om het geheel uit te sluiten.

Bron (alle criteria): 

http://help.solidworks.com/2014/french/SolidWorks/sldworks/r_search_criteria_advanced_selection.htm

1 like

Niet slechte PL, het wordt al makkelijker.

Ik ga afgeleide configuraties doen voor elke weergavestatus, en met jouw selectiemethode ga ik de verborgen elementen verwijderen. In termen van beperkingen zal het niet geweldig zijn, maar mijn "standaard" -configuratie zal de originele zijn en ik zal het niet aanraken, het zal de juiste beperkingen hebben.

Bedankt!