Beschadigde componenten

Hallo

Soms, tot mijn grote verbazing, heb ik bij het openen van een assemblage of een plan een of meer zogenaamde "beschadigde" onderdelen. Ik heb nooit de foutmelding gekregen die me aanbiedt om de onderdelen te herstellen en ik ben genoodzaakt ze helemaal opnieuw te doen.

Ik krijg meestal een foutmelding bij het opslaan van mijn plan met de mededeling "kan niet worden geregistreerd omdat het document beschadigd is".

Kan ik advies krijgen om de onderdelen te herstellen of te voorkomen dat ze "beschadigd" raken?

Bedankt voor je hulp

Hallo
Wat betreft het openen van de assemblage is er een optie die handig kan zijn:
Het bestaat uit het openen van sw.
Scroll naar de assemblagemap vanuit sw.
In de configuratie-vervolgkeuzelijst moet u een geavanceerde configuratie maken met de optie om onderdelen te verwijderen (uit het geheugen, alleen hiërarchie), zodat de assemblage wordt geopend en door de onderdelen één voor één door te nemen, bepaalt u het beschadigde onderdeel,

Voor onmogelijk te redden vanwege een beschadigd onderdeel, probeer het onderdeel in kwestie te openen, opnieuw op te bouwen, het eerst op te slaan en vervolgens de montage op te slaan (het is mij overkomen en ik heb het op deze manier opgelost),

Om het probleem te voorkomen weet ik niet meer dan jij, aan mijn kant is het opslaan gebeuren na het maken van meerdere kopieën, of het opslaan van pil op het moment van de automatische opslag (!?)

3 likes

Ja, het is bekend dat automatische back-up problemen veroorzaakt als je de pech hebt om tegelijkertijd op te slaan. Begin met het deactiveren en kijk of er corruptie is van nieuwe onderdelen.
Een andere oorzaak kan het opslagmedium zijn; een defecte schijf of een onstabiele verbinding voor een netwerkback-up. Om te controleren, of in het algemeen, zou het goed zijn om de assemblage en onderdelen op een betrouwbare lokale schijf op te slaan en vervolgens een kopie naar de "verdachte" locatie.

3 likes

Inderdaad, ik word vaak onderbroken door de crash van SolidWorks, de automatische back-up kan de oorzaak zijn.
Ik zal dit allemaal proberen, dank je!!

In het geval van een mediaprobleem kan een scandisk mogelijk uw beschadigde bestanden herstellen.

1 like