Compositie om mee te nemen en te openen

Hallo

Weet je of het mogelijk is om te doen als een "opslaan als en openen", maar met een compositie om te gaan?

1 like

Ik denk niet dat dat mogelijk is.

Op de een of andere manier zou het in tegenspraak zijn met het idee van de samenstelling om mee naar huis te nemen (met 2 onafhankelijke modellen).

4 likes

Ik gebruik de take-home-compositie veel, omdat je daarmee de tekening tegelijkertijd kunt exporteren.

Als ik save-as gebruik, heb ik alleen het deel...

Bart, daarom heb ik de save macro gemaakt als !!

Ik ben op zoek naar de link in mijn lynkoa tutorials;)

Edit: hier is de link:

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/macro-enregistrer-sous-avec-solidworks

Edit 2: trouwens, ik zag net dat je had gereageerd op deze tutorial, dus je had het gebruikt!

3 likes

Ik begrijp je verdriet @Bart volledig. Het overkwam mij vaak om een take-away samenstelling te maken en dan aan de slag te gaan met de montage.. terwijl het het originele model was. Het is zo irritant als maar kan!

Helaas, zoals Stefbeno zegt, denk ik niet dat het mogelijk is om de nieuwe set te openen. Of zelfs om gewoon het basismodel te sluiten:(

3 likes

Anders hebt u geprobeerd de functie Opslaan als te gebruiken door Alle referentiecomponenten opnemen in te schakelen?

capture.jpg
5 likes

Ben het met @stefbeno eens.

Als u een onderdeel met zijn tekening wilt kopiëren, kunt u de ouderwetse methode gebruiken die sinds het begin van SW heeft gewerkt:

• Als je bedenkt dat je je bestanden (slddrw, sldprt en sldasm) netjes hebt opgeslagen, open je de tekening en je kamer.
  • U bespaart onder uw slddrw zonder dit nieuwe bestand te sluiten.
  • U spaart onder uw sldprt (alleen met de basis "opslaan als" optie). Uw tekening is nog open, hij "ziet" de naamsverandering en verandert van referentie.
  • Je bewaart je slddrw (om de referentiewijziging te behouden) en rolt mijn kip.

Het is lang om te schrijven, maar snel om te doen. Wees voorzichtig, als uw onderdeel in een open assemblage wordt gebruikt, zal de referentie ook veranderen.

3 likes

Dank u allen,

Ik wil de basisrefs niet veranderen, maar gewoon een kopie maken met de Europarlementariër.

Ik ga de tutorial van Lucas herlezen, ik moet het gemist hebben. Mijn geheugen speelt me parten!

2 likes

@Benoit.LF: dat is precies wat de macro doet (en nog meer door de aangepaste eigenschappen te veranderen zodat de bestanden en de cartridge hun consistentie behouden): het wordt hier bijna 50 keer per dag gebruikt, omdat het echt snel is in één klik doen we alles wat je zei:)

2 likes

Ik twijfel er niet aan Lucas, ik begon mijn antwoord te schrijven, er waren maar 2 berichten, tegen de tijd dat ik het goed had geschreven, waren jullie ondertussen allemaal geslaagd! :)

2 likes

Ik heb geen tijd om de macro te testen.

Ik zorg er vanmiddag zonder mankeren voor;)

Dank u allen

@Bart, gebruik je EPDM of pdm Workgroup?

Omdat het mij lijkt dat je een ingebouwde functie hebt!

1 like

@Bart:

"Ik gebruik de compositie om mee naar huis te nemen, omdat ik daarmee de tekening tegelijkertijd kan exporteren. Als ik save-as gebruik, heb ik alleen het deel... "

Het lijkt mij (gezien op MycadDays 2016 !!)  Deze functie bestaat rechtstreeks in SolidWorks 2016.

Om te zien:

http://help.solidworks.com/2016/French/SolidWorks/sldworks/AFX_HIDD_FILESAVE.htm

1 like

Ik gebruik geen epdm of pdm werkgroep.....

En omdat ik graag worstel, gebruik ik Sw 2014! =)

Ik kijk uit naar 2016 binnenkort...

Anders werkt de freeman_83 oplossing prima in sw2014 open de tekening do opgeslagen als kopie en open, vink alle referentiecomponenten en geavanceerde optie aan om te hernoemen of achtervoegsel of voorvoegsel toe te voegen.

2 likes

Nikkel, met een paar kleine aanpassingen is de macro aangepast aan mijn behoeften.

Dank je wel;)