Tel het aantal stuks

Hallo

Ik gebruik Solidworks 2016 en ik heb een complexe assemblage en vanaf mijn eindassemblage moet ik het totale aantal onderdelen, het aantal subassemblages enz. tellen om het vervolgens in de tekening van elk onderdeel te schrijven.

Wanneer ik het menu Evalueren / Vusualiseren van de assemblage gebruik, worden de onderdelen in de subassemblages niet toegevoegd, wat de gegevens vertekent. De methode die ik gebruik is om het onderdeel of de subassemblage te selecteren, selecteer een identiek onderdeel en sla de lijst op, en ik heb het nummer.

Is er een macro die het juiste aantal totale munten bij de selectie kan weergeven???

Hartelijk dank

Kanton Rejean

Hallo

Je bent goed bezig in dit menu:

"Tools > het evalueren van > prestatie-evaluatie > statistieken"?

Dit zou al deze informatie moeten weergeven:

Naast de diagnostische tests die het uitvoert, levert Performance Evaluation statistieken op over de componenten en spanningen in een assemblage.

• Totaal aantal componenten
  • Aantal unieke onderdelen en subassemblages
  • Aantal unieke subassemblages en subassemblagedocumenten
  • Maximale diepte van de assemblagehiërarchie (voor geneste subassemblages)
  • Aantal componenten van het 1e niveau
  • Aantal opgeloste, verlichte en geëlimineerde componenten
  • Aantal beperkingen van het 1e niveau
  • Aantal lichamen

Anders kunnen we gewoon een stuklijst maken en de hoeveelheidskolom bij elkaar optellen:

Tabellen invoegen > >  stuklijst

Voor de hoeveelheid, meer info hier:

http://help.solidworks.com/2013/French/SolidWorks/sldworks/c_Equations_in_Tables_and_BOMs.htm

Edit: Ik heb net de vraag herlezen, en voor een selectie van onderdelen met de muis, zou deze macro moeten werken:

http://www.lynkoa.com/tutos/macro-solidworks-compter-les-pi%C3%A8ces-s%C3%A9lectionn%C3%A9es

3 likes

Hallo

Na het testen van de macro heb ik alleen het resultaat van de geselecteerde kamer. Ik zou graag, door een onderdeel of subassemblage in de boom te selecteren, het totale aantal componenten identiek in de assemblage willen hebben. Ik denk dat het misschien een beetje ingewikkeld is omdat ik niet veel van macro weet.

De enige optie op dit moment is om te selecteren, naar selecteren te gaan en te kiezen Selecteer identieke componenten, en sla de selectie op en het geeft me het totale aantal onderdelen in de assemblage. Maar het proces is nog lang. ;o((()

1 like