In mijn oude herinneringen had ik families gemaakt van onderdelen waarbij de aanduiding automatisch in het Excel-bestand werd gedaan.
Om bijvoorbeeld de naam van de configuratie van een onderdeel met een afmeting van 20x80x200 te geven, gebruikte ik Excel de functie "Samenvoegen" en had ik mijn naam direct:
Zie hoe ik werk... Met de formule die ik gebruik, is alles gekoppeld en verandert het automatisch. In de link staat een buis, of als je de afmetingen wijzigt volgt de tekst en de aanduiding
Voor de naam van de artikelfamilie moet u met de rechtermuisknop op kolom A van cel 3 klikken, vervolgens op celformaat en weer op standaard zetten, anders worden Excel-formules niet geaccepteerd.
Wanneer u een artikelfamilie maakt, is deze kolom standaard in tekstindeling (die geen formules accepteert)
Ik gebruik de & functie om mijn voorbeeldteksten te koppelen in a1=>=b1&c1. Als je een spatie ertussen wilt, geeft het =b1&" "&c1 en als je een tekst wilt, geeft het =b1&"x"&c1. Ik heb een excel als voorbeeld gegeven.