Ontwerp van roosters

Hallo

Ik heb een groot prestatieprobleem (Solidworks 2021) met de materiaalverwijderingsfunctie voor een rooster van dit type.

Ik begon met een cilinder, ik schetste 1/4 van de gaten en maakte vervolgens herhalingen voor de materiaalverwijderingen.

Alleen de prestaties van mijn pc staan ter discussie of had ik anders moeten oefenen zodat dit onderdeel beter beheerd wordt? Elke keer als ik de ophaalfunctie aanraak, moet ik minuten wachten...

Bedankt.

Hallo

Het is merkwaardig om op deze manier te werk te gaan, omdat ze voor de vervaardiging zullen uitgaan van stroken met inkepingen om de onderlinge penetratie van de stroken met een opwaartse oriëntatie en die boven een neerwaartse oriëntatie mogelijk te maken.

Dat gezegd hebbende, voor je PB, zou ik liever de herhaling in de schets doen dan in het verwijderen van materiaal.

Vriendelijke groeten

5 likes

Het verdient de voorkeur om het gezicht te herhalen in plaats van de functie (selectie van de 4 vlakken van de materiaalverwijdering)

Dit is een beetje lichter.
En vergeet ook niet om alleen Herhalen van de originele functie aan te vinken.
Maar het is bekend dat de herhalingsfunctie de stukken veel zwaarder maakt.
Zodra de functie is voltooid, kunt u ook uw blokkeerbalk laten zakken:

3 likes

Hallo, over het algemeen zou ik van mening zijn om de verwijdering van materiaal van het rooster niet weer te geven en om ofwel een textuur op het oppervlak toe te voegen of een blok in de tekening toe te voegen dat laat zien dat het een rooster is. Dit is veel te veel voor SolidWorks om aan te kunnen.

3 likes

Hallo Dominique @Domino_Day

Je hebt gelijk, behalve dat we niet weten wat @h.simonot_1 wil doen, namelijk een plan maken voor de fab of een 3D-deel integreren in een set, enz...

Let op de titel " ontwerp van een rooster "

Verschillende goede oplossingen dus, maar we moeten nog meer weten over het doel :innocent:

Vriendelijke groeten

2 likes

Hoi @h.simonot_1 Welkom op het forum

Als je je open schot erachter hebt, kan dat het probleem zijn. Het werkt de achtergrondweergaven bij, dus het vertraagt veel! Werk dus aan het stuk zonder een open schot.

A+

Bedankt.
De foto was alleen ter illustratie.
Technisch gezien zal het in ons geval lasersnijden zijn.

Bedankt.
Nee, geen open tekening.

1 like

Als je echt al het materiaal moet verwijderen (voor de dxf), doe het dan door herhaling vanaf de voorkant zoals vermeld en plaats dan de blokkeerbalk van jouw kant, ook al blijft het vrij zwaar, of zelfs erg zwaar als er veel herhaling is, het is de minst zware oplossing van allemaal met een eerlijke weergave.
Indien nodig past u deze herhaling alleen toe in het platte patroon (uitgevouwen weergave) om het zicht in uw assemblage te verlichten.

1 like

Een voorbeeld in 2020
Voorbeeld geperforeerd plaatwerk. SLDPRT (2,1 MB)

2 likes

Oeps, sorry maar ik antwoordde over de foto.

Onze collega's hebben je goede methoden laten zien!
Vriendelijke groeten

2 likes

Dank u allen voor uw suggesties.
In dit specifieke geval kwam het probleem voort uit de verwijderingsschets die niet-gesloten geometrieën had. Toen dit probleem eenmaal was opgelost, werd de kamer beheersbaar.
Dank je wel Julien (Visiativ).

1 like

Hallo @h.simonot_1 ,
Je hebt iets sneller dan herhalingen doen op X en Y.
Door de gebiedsherhaling creëer je de eerste vorm waar je wilt op je gezicht en bepaal je de hartafstanden. Verschillende mogelijkheden van herhaling, recht, gespreid enz...
Heel snel om veel gaten te maken...

A+

2 likes