Hoi allemaal
Ik weet niet wat me zou toestaan om dit bericht hier te plaatsen , maar elke dag kunnen we de informatie op elke plaats (forum) vinden .
Welnu, ik zal dit bericht met u delen over het ontwerp en de fabricage van scharniermontagegereedschappen die geschikt zijn voor een trekbank om de vereiste karakteriseringstests uit te voeren.
Allereerst zijn deze tests de trek- en afschuiftests van de scharnieren, dus axiale belasting, radiale belasting en 90° belasting zoals hieronder weergegeven:
Het probleem waarbij de eis is om een tooling te ontwerpen die zich aanpast aan honderd modellen en tegelijkertijd de drie soorten tests uitvoert! Laat me het uitleggen, dit betekent dat de proeven gescheiden zullen worden, met andere woorden; Op dezelfde tool doen we test 1, vervolgens test 2 en vervolgens test 3 voor elk van de scharniermodellen.
Nou, ik zal je een paar voorbeelden geven van de scharnieren voor de test:
Het blijkt dat er twee soorten bevestigingen zijn, hetzij door schroeven, hetzij door lassen (3).
Eerst heb ik de huidige tooling bekeken en een voorbeeld gevonden van tools die zijn opgesplitst in twee subtools, een direct gerelateerd aan het scharnier en de andere aanpasbaar aan elk van alle subtools.
Om volledig te begrijpen wat ik zei, volgen hier 2 minuten en meer:
https://www.youtube.com/watch?v=xgWxiYc-yB8
De redenering is dus gericht op het ontwerpen van modulaire tooling voor alle scharnierreferenties.
Het probleem ligt dus bij deze tool, die de configuratie van de verschillende tests bevat. Het moet dus ook een enkel "modulair" hulpmiddel zijn en niet 3 gereedschappen (afhankelijk van het type test). Kortom, het probleem zit hem in de 90 graden test!
Ik wil weten of nadenken over hoe ik moet denken of hoe ik deze uitdaging moet onderzoeken.
Ik wens iedereen een fijne dag:)
Vriendelijke groeten