Aan de andere kant heb ik moeite met het dimensioneren van een afstand tussen 23 mm en 36 mm. Of ik heb de juiste hellingshoek maar niet de juiste breedte, of andersom
Hallo
Plaats uw ASM met alle munten met behulp van de "pack and GO"-functie.
Ik ga met de munten kijken naar de juiste odds, want in mijn voorbeeld kende ik je odds niet.
Plukken
Hier is mijn montage met wat ik heb kunnen doen, maar mijn probleem is dat de afstand tussen de 23 mm en 36 mm hartafstand niet respecteert (de 23 mm, ja, maar ik kan niet tot 36 mm spreiden
montage_carter_et_coinceur.sldasm
Goedenavond
Uw bestand is onbruikbaar omdat er geen onderdelen zijn waaruit het ASM bestaat
Zoals ik je al vertelde in mijn vorige post
Je moet het bestand ==> Pack and go-functie ==> alle onderdelen bevestigen
Vriendelijke groeten
Dat is wat ik deed, ik deed het opnieuw met een .zip ik denk dat het beter zal werken
montage_carter_et_coinceur_a_boule.zip
Het is oké om de ASM te openen, ik kan de stukken nu zien.
Aan de andere kant heb je constructiefouten aan je "ball block" onderdeel, maar daar komen we later op terug.
Wat is het probleem dat je nu wilt oplossen???
Misschien kunt u ons vertellen waar het complete systeem voor zal worden gebruikt en vooral dat het de ultra-max afmeting is van het rode deel (gewoon carter). Wat is de verwachte sterkte van dit onderdeel.
Vriendelijke groeten
Hallo
Voor gebruik is het een mondstuk dat dient als geleider om een motorbehuizing te bevestigen op schuifrails van variabele vorm en grootte. De vorm van de rode munt en de afmetingen kloppen al. Omdat deze eindkap zich in de rail bevindt, worden de twee schuifblokken alleen gebruikt om zich aan de randen van de rail te wringen, daarom is mijn probleem dat de twee blokken zich ver genoeg moeten kunnen verspreiden (om de breedte van de grootste rails te respecteren). Voor de waarde van de afstand moeten de twee blokken in gesloten toestand even breed zijn als het rode stuk (23 mm) en moeten ze een maximale afstand van 36 mm hebben (altijd aan het uiteinde). Mijn probleem is dat ik de grootte van de twee blokken niet zo kan bepalen dat ze kunnen afwijken bij de maximale waarde met respect voor de minimale waarde.
Na de weerstand, aangezien we op een geleider staan, zullen de krachten niet enorm zijn, het is alleen nodig dat de opening tussen de schuifblokken minimaal stijf is, zodat de opening niet afneemt als er een lichte draaiing is (zoals de behuizing met de hand nemen en een beetje draaien tijdens de installatie).
In pj, een afbeelding die een motorbehuizing laat zien (niet de mijne want nog niet gedimensioneerd) met een stijve eindkap die in de rail gaat om als geleider te dienen.
rail_et_carter_moteur.png
D'acc ik begreep het
Ik ga onder mijn tipi en ik denk erover na en als er witte rook uitkomt is dat omdat ik een idee heb.
A+ in de ochtend
Nou, hier is het resultaat!
Ik kom zonder al te veel moeite op 38 mm uit, rekening houdend met de beperkingen van je rode deel.
Het is mogelijk om het beter te doen, maar door het rode deel (gewoon carter, sldprt) toch aan te passen, kunnen we, als ik goed heb begrepen waarvoor het onderdeel wordt gebruikt, het sterker en betrouwbaarder maken.
Als ik het interieur kan aanpassen zonder het exterieur aan te passen, kunnen we het veel beter doen en met een paar mm breder voor de afstand.
Je zult ook zien hoe je de kogel in de schroef maakt, waardoor je een enkel stuk hebt met eenvoudige bewerking en eenvoudige montage. Onthoud dat de nok omkeerbaar is, hij spreidt de nokken en vergrendelt of brengt ze samen, waardoor hij wordt ontgrendeld en later gemakkelijk kan worden gedemonteerd.
Pas op voor de botsing tussen de stukken , wat de uitsparingen verklaart die ik heb gemaakt in het deel dat je "ballenblok" noemde en dat ik "retractor piece" noemde.
Omdat we niet dezelfde versie hebben : het beste is dat het je in parasolid-formaat stuurt, wat ons normaal gesproken in staat zou moeten stellen om ons te bevrijden van verschillende versies (ik ben in 2019)
Onze collega's zullen de beste parasolid of andere optie bevestigen.
Vriendelijke groeten
PS: Wees voorzichtig, je schets om de groef met hoek te maken is verkeerd zoals je het hebt gedaan, het zal een ellips tekenen en geen cilindrische boring. De schets moet loodrecht op de as van de boring staan.
coulisse_conique_v2.jpg
Hallo
Allereerst bedankt voor de bestede tijd, eerlijk gezegd een geweldige oplossing voor uw informatie, de binnenkant van de kamer kan onbeperkt worden gewijzigd, ik heb het gewoon zo getekend om de binnenkant te zien (gewoon om gemakkelijker aan een oplossing te sleutelen). Het enige dat al op maat is en niet kan worden gewijzigd, is de buitenste omtrek van het rode deel. Het was toen gepland om het stijver te maken en een gleuf toe te voegen voor een bout of iets anders in het lege deel om een schroef van onderaf vast te draaien om het geheel beter te bevestigen.
Aan de andere kant is het verzonden bestand een .jpg dus ik kan het niet openen op solidworks.
Goedenavond
Klik gewoon op het bestand en het wordt geopend, Windows biedt u verschillende tips.
Zodat u alle mogelijkheden kunt zien, voeg ik een vijl toe aan de parasolid forma.
Laad het in solidworks en accepteer wanneer het u de herkenning van functies biedt.
Als het werkt, stuur ik je alle munten en de ASM zodat je alle kansen hebt.
Je zult zien dat ik het rode stuk heb gestold en wees niet verrast, want voor de montage hoef je alleen maar de twee glijdende stukken van top tot teen in het vierkante gat te steken. Als je dan de kogelomloopspindel plaatst, kunnen ze er niet meer uit (praktisch voor montage en transport). Maar kan afwijken, etc....
Vriendelijke groeten
Vriendelijke groeten
carter_uni_zz.x_t
Hallo
Het werkt goed voor het bestand in parasolid-versie, maar niet in jpg. Kunt u mij de andere onderdelen sturen zodat ik de laatste wijzigingen kan aanbrengen?
Nogmaals bedankt voor de tijd die je hebt besteed
Hé wooala!
Vriendelijke groeten
PS: voor de JPG, open deze niet met Solidworks maar met een van de software die door Windows wordt aangeboden. Je zet het bestand bijvoorbeeld op je bureaublad en je dubbelklikt erop en dat is het (nou ja, normaal gesproken want ik gebruik het zo veel dat ik mezelf de vraag niet meer stel). hihihi!
coinceur_3_piece.zip
Heel erg bedankt, ik heb alles (aan de andere kant werkt het voor de jpg nog steeds niet, maar het maakt niet uit). Nogmaals bedankt aan jou
Gloupsss dat is raar, ik sluit me aan bij het beeld
Wie kan bevestigen dat dit normaal opent?
coulisse_conique_v2.jpg
Aan de andere kant, zou er een manier zijn om de onderdelen met de bouwfasen te hebben, omdat ik daar alleen een geïmporteerd blok heb en onmogelijk om de stappen te zien om de onderdelen te maken
arbre.png
Het is aan jou om een erkenning van functie te maken
Het zal u in staat stellen de realisatie van het genoemde deel te begrijpen
@+
PS @ Zozo............ die ik groet ;-)
je afbeelding gaat goed, zelfs op mijn telefoon ;-)
dat is wat ik deed, maar het herkent niet alles (vooral de zak schuin op het stuk en ik weet niet hoe het is gemaakt, aangezien de vorm niet alleen een cirkel is
Hallo
Het jpg-bestand opent voor mij Zozo_mp correct.
@ Rim-b Dank je wel ;-)
@Alexandre wat je de schuine pocket noemt, is een boring in combinatie met een materiaalafname (of een gat onder een hoek van 29°) - (zie de afbeelding van de schets)
coulisse_conique_-_esquisse_alesage_incline_.jpg