Iemand die bereid is om me te helpen bij het oplossen van een mechanisch ontwerpprobleem. Inderdaad, ik moet een systeem van wormschroeven ontwerpen om het openen van een rooster bestaande uit cilinders in de vorm van een ellips mogelijk te maken. Het idee is om de cilinders te draaien om de afstand tussen de sigaren te verkleinen volgens de diameter van de sigaren. Ik voeg een foto en het gecomprimeerde bestand toe.
Reeds: - Je kunt je zip opnieuw doen door een compositie te maken om mee te nemen: het SLDASM-bestand alleen is onbruikbaar. - geef aan met welke versie van SW je werkt.
In welke context doe je deze studie dan (stage, dienst, etc.)?
En tot slot, wat is precies je probleem, wat heb je als oplossing?
Het is de overdracht van de rotatiebeweging naar alle cilinders die me problemen bezorgt. Bij de ingang hebben we een schroefmoersysteem dat de eerste cilinder aandrijft op hetzelfde moment dat de anderen moeten volgen om dezelfde afstand tussen de cilinders te respecteren. Ik ga een zip-bestand met compositie bijvoegen om mee te nemen.
Het is voor een stage. Ik gebruik solidworks 2017.
Omdat het voor een stage is (dus je bent in opleiding en moet toepassen wat je in de klas hebt gezien), ga ik je alleen wat ideeën geven die we zullen verfijnen zoals je denkt, dat is het "beleid" op dit forum (we zijn hier niet om je werk te doen en het zou niet vormend zijn en je geen plezier doen op de lange termijn).
Dus het is gewoon het probleem van hoeksynchronisatie tussen elliptische cilinders? Je hebt dus een slipvrije aandrijflijn nodig. Voordat je probeert te modelleren, probeer je schetsen met de hand te maken.
Het idee van de elliptische rol is slim, maar het valt nog te bezien wat de productiekosten zijn (tenzij je het commercieel hebt gevonden).
Leuk voor elliptische cilinders en we weten allebei dat het niet nodig is om dit type cilinder bijna onmogelijk te vinden om het probleem op te lossen.
Ik hoop dat u mijn opmerking niet te excentriek vindt. :-) :-)
BEWERKEN
Ik heb net naar zijn systeem gekeken en er is een mega-besturingssysteem omdat zijn systeem zoals het is ontworpen sigaren met 20.2% verplettert, waardoor de diameter van de sigaar op het moment van pletten wordt verminderd van 10 mm naar 7.8 mm. Bovendien, als onze jonge collega deze beperkingen correct had uitgevoerd, zou hij het probleem hebben opgemerkt (WORDT VERVOLGD...)
Ja Zozo_mp, er is een groot risico dat de sigaren worden verpletterd, maar alleen als het mechanisme wordt geactiveerd met de aanwezigheid van sigaren erboven, wat nergens wordt gezegd. Je zou ook kunnen zeggen dat als alle openingen gevuld zijn met te grote sigaren, wat gebeurt er dan met de kleinere sigaren op de bovenverdieping... Het zou interessant zijn om wat meer informatie te hebben over het doel van het opzetten van een dergelijk mechanisme.
De levering van zo'n cilinder kan inderdaad ingewikkeld zijn, maar het bestaat in de vorm van een buis (te zien afhankelijk van het benodigde materiaal).
Moeten elliptische rollen in dezelfde richting worden gedraaid of kunnen ze in omgekeerde volgorde worden gedraaid met een snelheid van één op twee? (rondsel aan elk uiteinde van de rol).