Geparametriseerd ontwerp (tabel)

Hallo

Mij werd gevraagd om een plan te wijzigen dat het laatst is opgeroepen voor een kamer die een tabel gebruikt om het snel te ontwerpen en te bewerken, behalve dat we proberen twee waarden te bewerken,
Sans titre
het toneelstuk volgt niet en ik heb deze boodschap

Capture d’écran 2024-12-09 110005

Is het mogelijk om mij te begeleiden om dit probleem te verhelpen,
Ik ben niet degene die het bestand maakt
Bedankt

Hallo

Wat stellen de omcirkelde waarden voor?
Wat zijn de oorspronkelijke waarden en door welke waarden probeer je ze te vervangen?

PS: het zou leuk zijn om het woord " Lengte " te corrigeren met de juiste versie " Lengte " met een U. Dit zou toekomstige fouten kunnen voorkomen, als dat hier al niet het geval is.

3 likes

Hallo

Iemand heeft waarschijnlijk de naam van de afmeting of de naam van de schets veranderd.
Doe een zoekopdracht in het filter van de creatieboom om te zien of je de schets vindt en zoek dan in deze schets naar de afmeting " Bollengte "
Als u geen beoordeling met deze naam kunt vinden, komt het probleem daar vandaan.
→ je ofwel het Excel-bestand wijzigt om de naam van de dimensie die in de schets bestaat te plaatsen, of je hernoemt de dimensie in de schets (de meest logische voor mij)

Als het de schets is die zijn naam heeft gewijzigd, moet u de Excel-tabel bijwerken met de juiste schetsnaam

4 likes

Hallo @Farouk

Is het celformaat goed? (getal)

Ja, ik dacht ook dat iemand de fout in de documentaire heeft gecorrigeerd, maar dat het in de tabel is gebleven...

2 likes

Zoals vermeld op het bericht, zit het probleem in de kolomkop (kolomnaam) en niet in de toegevoegde waarden. (zie @froussel
Als u de fout in de naam van de koptekst niet kunt identificeren, kopieert en plakt u uw tabel in een ander Excel-bestand voor back-up.
U verwijdert de onderdeelfamilie en u maakt deze automatisch opnieuw aan.
En je vergelijkt en past de waarden aan als je problemen ondervindt.

Hallo heren,
@Sylk
De waarde in rood was 8, ik heb deze zoals gevraagd veranderd in 7 en komt overeen met de lengte van de halve bol

De waarde in het groen is die van het boren, ik heb het veranderd van 9.2 naar 8.8 maar het verandert niet
image

Ik weet niet hoe het zit met de nominaties, ik heb ze niet zelf gemaakt.
@Rems51
Het formaat van de cel is standaard
@froussel
Of kan ik de zijkanten hernoemen?
Dank u allen

U kunt beginnen met het implementeren van de " annotaties " in de FeatureManager en de namen van de dimensies bekijken.

image

Hallo;

Over het algemeen is de eenvoudigste manier om dit soort fouten op te lossen, het verwijderen van de aanstootgevende kolom in de Excel-tabel... Excel afsluiten... En om de familietafel van de kamer opnieuw te starten met de rechtermuisknop ...
image
Selecteer vervolgens opnieuw de waarde die u wilt toevoegen in de Excel-tabel.
image

Een kleine tip (of herinnering...) Als u de dimensienaam gemakkelijker wilt bekijken, klikt u in het menu Verbergen/Weergeven op D1 Dimensienaam:

4 likes

Helemaal met @Maclane eens op dit punt.
En zoals uitgelegd, maak een back-up van uw tabel voor de waarden (voor het geval dat)

1 like

Daarna vraag ik me ook af wat het nut is van de lengte van 8 mm

Komt het niet uit op 0 in lengte als de lengte 7 wordt? Dit zou een reconstructieprobleem en een decantering van de software kunnen verklaren

Om er zeker van te zijn dat het inderdaad een naamgevingsfout is, zal ik alvast proberen de schets met de gewenste afmetingen in " hard " in het Solidworks-bestand opnieuw te doen

2 likes

@coin37coin Ik zal zeggen " Ja "... en " Nee ".

De waarden die in de Excel-tabel worden ingevoerd, zijn slechts onbewerkte gegevens. Als ze een reconstructiefout veroorzaken, is deze alleen zichtbaar onder Solidworks met de functie in fout, maar er verschijnt niets in de onderdeelfamilie...

@Maclane, het is gewoon een vraag om ervoor te zorgen dat je geen " voor de hand liggend " punt mist :slight_smile:

Dat gezegd hebbende, nog een vraag met de namen van kolommen. Als ze werden gewijzigd, zou het probleem elke keer verschijnen wanneer het Solidworks-bestand werd geopend, nietwaar? Het zou niet weten waar het zijn waarde op moet richten (hoewel ik met Solidworks niet geschokt zou zijn dat het waarden in de cache houdt en wacht op een herbouw!)

=> Je hebt het allemaal uitgezocht... Het probleem is alleen te zien als u de onderdeelfamilie bewerkt... Erger nog, het is alleen bij het opslaan/sluiten dat Solidworks deze waarschuwing weergeeft (met het risico dat eventuele wijzigingen die in de tussentijd zijn aangebracht, verloren gaan).
Om ook @sbadenis te beantwoorden ... het is niet nodig (hoewel de beveiliging dit verplicht) om een kopie van het Excel-bestand te maken.
Solidworks houdt alleen rekening met blad 1 (blad 1) van Excel, dus het is heel redelijk om een nieuw tabblad in dezelfde werkmap te maken om de gegevens te dupliceren... Voor de zekerheid raad ik echter aan om twee rijen en twee kolommen leeg te laten op dit " back-up  " vel. (Solidworks houdt alleen rekening met rijen en kolommen die grenzen aan cel " A1 "...)

3 likes

Hallo weer meneer
@Sylk
Ik zie geen kansen

@Maclane
Ik kan de afmetingen niet weergeven (ik kan er niet op klikken) en er worden geen afmetingen weergegeven wanneer ik de tabel in een nieuw venster open

5
@coin37coin
Dit is een gebied van de bouw:

3
Ik kan de waarden forceren

2

Ik denk dat er een probleem is met het schilderij dat ik piercing dat geen link heeft met de halve bol verandert ook niet

Dank u allen

… Het gebeurt! (Dit is de reden waarom het selectievakje " Niet-geselecteerde objecten opnieuw weergeven" altijd moet worden aangevinkt telkens wanneer de tafels van de kamerfamilie worden geopend.
Er gaat echter niets verloren... dubbelklik met de Excel-tabel open op de dimensie die moet worden toegevoegd en deze wordt opnieuw ingevoerd in de tabel (op de laatste positie)... (de opmaak van de cel zal die van een hyperlink zijn, maar dit is een normale bewerking).

Aan de andere kant vraag ik me af of uw beoordeling (hier 7 mm) is gekoppeld aan elke configuratie (normaal gesproken zal het van kleur moeten veranderen om naar " Roze ") te gaan, hier ziet het eruit als een " universele " beoordeling voor alle configuraties...

Erratum: als de optie " tonen/verbergen " de naam van de oproepnummers niet beschikbaar is, betekent dit dat u er geen specifieke namen aan hebt toegekend...

image

(het voorbeeld is niet erg goed gekozen, maar ik heb nu geen toegang tot mijn Solidworks).

Erratum n°2 (negeer erratum n°1): Klik (uitschakelen) " Alle typen verbergen " om toegang te krijgen tot de opties voor het bekijken van de afmetingen... (onder andere)

… Want als je alles verbergt, zie je niets... :grin:

Opmerking: Persoonlijk raad ik u ten zeerste aan om uw afmetingen duidelijk te benoemen als u werkt aan een onderdeel dat bedoeld is om meerdere configuraties te hebben...
Zorg ervoor dat u de naam van de tabel van de leverancier kopieert als het een commercieel onderdeel is...

@Sylk Ten slotte heb ik de optie " Tekst doorhalen " :grin: nodig :sweat_smile:

1 like

Ik vond een manier, in afwachting van de implementatie;

<del> texte à barrer </del>

Donne: Tekst moet worden doorgestreept
:innocent:

2 likes

Il semblerait que:
image

fonctionne aussi et donne: doorgestreept

Bron forum discours dont est issue ce forum:

Ou toegift:
image
donne (valable uniquement pour une ligne pas de paragraphe):
Doorhaling

1 like

Het is niet zozeer het middel als wel de knop die ontbreekt :confused:

@Maclane

Ik denk dat de beoordeling van 7 niet is geassocieerd, de andere kansen zijn in roze

Voor boren is het in roze en extrudatie