Ik zou het ontwerp van onderdelen in Inventor moeten doen met een beperking met betrekking tot het gewicht van het onderdeel of een deel van het onderdeel.
Ik weet hoe ik het gewicht en het zwaartepunt van het onderdeel moet berekenen, maar hoe dwing ik bijvoorbeeld het aluminium onderdeel af om 1 kg te hebben en dat de software de laatste afmeting berekent om daar te komen?
Ik zou ook graag willen weten hoe ik het zwaartepunt kan afstemmen met een set van verschillende onderdelen.
Als slechts één dimensie kan worden gewijzigd, volstaat het om willekeurig 2 metingen van deze dimensie uit te voeren, bijvoorbeeld 100 en 200 mm, vervolgens het gewicht van elke afmeting te bepalen en de curve te tekenen.
We kunnen de waarde van de curve voor 1 kg kennen.
Voor het zwaartepunt, als het doel is om het zwaartepunt van elk onderdeel in een assemblage weer te geven, is er geen andere oplossing dan een punt in elk onderdeel te creëren en dit in de assemblage weer te geven.
Om de CDG te bekijken:
Kunnen de coördinaten van het zwaartepunt worden weergegeven ?
Er zijn drie verschillende methoden om de exacte coördinaten van het zwaartepunt weer te geven.
Stel het filter Selecteren in op Functieprioriteit of Selecteer gezichten en randen, plaats de muisaanwijzer op het symbool voor het zwaartepunt van de bol en markeer de bol met de opdracht Andere selecteren. De coördinaten worden weergegeven wanneer u de muisaanwijzer op de gemarkeerde bol plaatst.
Selecteer Afstand meten, plaats de cursor op het constructiepunt en markeer het met de opdracht Andere selecteren. Zodra het constructiepunt is geselecteerd, worden de coördinaten weergegeven in het dialoogvenster Meten.
Ga naar het dialoogvenster iEigenschappen > het tabblad Natuurkunde en werk de fysische eigenschappen bij vanuit het contextmenu.
Maar ik moet toegeven dat ik er niet veel van begreep, sorry.
Dit is de 1e keer dat ik met de massa heb gewerkt. Ik probeer het te begrijpen.
We zouden kunnen beginnen met een eenvoudigere. Ik kwam erachter hoe ik "handmatig" 1 stuk van mijn set kon balanceren.
Wat ik nu wilde doen om door te gaan, is weten hoe ik dit automatisch kon doen. Als ik bijvoorbeeld een lengte verander, berekent de software mijn zwaartepunt opnieuw en past het contragewicht aan de andere kant automatisch opnieuw aan om mijn zwaartepunt op dezelfde plaats te houden.
Ik weet niet of ik mezelf goed uitleg. het is niet duidelijk door de boodschap,
Kent u tutorials over dit soort werk? Ik kon er geen vinden.