Solidworks Minimale Configuratie

Goedenavond

Ik kwam net je forum tegen, wat me erg leuk lijkt, dus ik registreer me.

Voornaam Roberto, ik ben een kleine gebruiker van Solidworks voor onderdelen op mijn werk en doe-het-zelf thuis... Dus ik heb een gemiddeld niveau zouden we zeggen...

Ik draai momenteel met een 2013 premium versie op een core 2 duo en een 500 MB grafische kaart en dat is genoeg voor mij,

Maar ik ben moe van het lawaai en ik wil een kleine PASSIEVE configuratie maken op basis van een Mini itx-moederbord (oorzaak van de ruimte), het doel van het spel is om een mini-configuratie te maken voor Solid 2013, en vooral mini om een zo laag mogelijk elektriciteitsverbruik te hebben...

Daar heb je het dan... en om de boel op te fleuren, als ik het zonder grafische kaart zou kunnen doen en alleen het CPU / CM grafische gedeelte zou kunnen gebruiken, zou het geweldig zijn ...

Ik hoop dat je verlichting

Bedankt

1 like

Om het verbruik te minimaliseren, neem je een laptop, er is niets beters ;-)

de frequentie van het protocol moet minimaal 3 Ghz zijn

Zie hier

http://ark.intel.com/fr/products/family/75023/4th-Generation-Intel-Core-i7-Processors#@Desktop

voor de grafische kaart is het beter om Soliworks-gecertificeerd te zijn

Zie deze pagina http://www.solidworks.fr/sw/support/videocardtesting.html

advies

In plaats van te proberen een pc te bouwen, vind je een professionele pc met tweedehands graphics, het is + verstandig

Er zijn hier een aantal goedkope

http://www.materiel-informatique-occasion.com/

http://www.microkdo.com/promotions

Het is goed spul, maar van de hervorming van een groot bedrijf, zodat het aan de top werkt

Veel mensen hier hebben deze keuze gemaakt en worden niet teleurgesteld

Ik krijg alleen DAL op de verkoop van pc's ;-)

Als je nog andere vragen hebt, ben ik een en al oor

@+ ;-)

2 likes

Het probleem is dat de grafische kaart een belangrijk element is in een CAD-configuratie.

Het is mogelijk om het grafische gedeelte van de chipset te gebruiken, maar je wordt al snel beperkt in de weergavemogelijkheden en snelheid.

Voor mensen (het modelleren van eenvoudige onderdelen, het in elkaar zetten van een paar onderdelen) is het mogelijk; Voor de prof zou ik niet te veel spelen.

1 like

Goedenavond

Dank u voor uw twee antwoorden die mij een aantal aanknopingspunten geven

Tweedehands apparatuur kan een goed idee zijn, vooral omdat de prijzen aantrekkelijk zijn, maar om het juiste te vinden, zal ik moeten zoeken... vooral omdat ik ook een SPDIF-uitgang  op de CM wil (voor een audiotoepassing).

Er is dus een kans dat ik met iets nieuws begin om een pc te bouwen die dicht bij mijn wensen ligt.

In eerste instantie wilde ik op de i3 blijven... Maar het verschil in verbruik met een bepaalde i5 is niet monsterlijk.

Het is om eenvoudige onderdelen te modelleren met assemblages van maximaal 20 onderdelen... dus de grafische chipset van de CPU zou genoeg moeten zijn?

In ieder geval laat ik ruimte in de koffer om uiteindelijk een CG te kunnen plaatsen... (zoals ASUS GT730-SL-2GD3-BRK).

Dus voor nu begin ik met:

een i5 6500 gemonteerd op een Asus miniTX CM met 8 GB RAM 

(de SSD, HDD en behuizing...) zal afkomstig zijn van het hergebruik van mijn oude machine....

Dus ik zou het moeten redden voor ongeveer 370 € (zonder CG...)

Ik zal je op de hoogte houden van de voortgang van het project.

Bedankt

Het is aan jou om je prioriteiten te zien

Als u liever uw pc bouwt, waarom niet 

maar soms is het moeilijk om SW te laten werken met de onderdelen die normaal gesproken correct en compatibel zouden moeten werken

zelfs sommige grote werkstations hebben soms problemen met het draaien van SW

Sommige leden hadden de onaangename verrassing om te zien dat het niet zo goed werkte terug fabrikant die op zoek is naar het waarom en hoe het niet werkt ;-)

voor SW 2013 is het windaube 7 of 8.0 hierboven, niet zeker of het werkt

De gecertificeerde drivers voor de HD 530 zijn voor SW 2015/2016??????????? en niet voor SW 2013

Het betekent niet dat het niet zal werken, maar pas op

SW is een echt probleem voor pc's

@ je om goed te zien en te denken

Naar mijn persoonlijke mening voor de sociale zekerheid

Ik ga voor een laptop werkplek met een extern scherm

voor de W 10 ben ik niet zeker van het resultaat

Ik vertel je dit, maar ik vertel je niets om erover na te denken

Fijne dag @+

Om af te maken wat GT22 zegt,

Ik zag zelfs twee identieke stations (dezelfde configuratie, tegelijkertijd gekocht, installatie door duplicatie van HD) totaal verschillende reacties hebben op hetzelfde bestand...

Op de ene gaat de functie voorbij, op de andere crasht hij :$

2 likes

Je moet denken in termen van evolutie: vandaag SW2013 met 500MB CG is genoeg voor jou.
U wilt investeren. Denk je dat je bij SW2013 blijft, blijven je assemblages op 20 stuks?

De CG moet OpenGL ondersteunen.
Wees voorzichtig met miniformaten, als je op een dag wilt evolueren om een "echte" grafische kaart te plaatsen, weet je niet zeker of deze zal slagen.
Hetzelfde geldt voor de voeding, de CAD CG's hebben een sterke voeding nodig (er is een speciale connector op het bord).
Het ASUS-bord is helemaal niet gemaakt voor CAD, het zal je op dit gebied niet veel opleveren.
Er zijn passieve CG's (erg duur).
het begint bij 200€ per track (exclusief passieven) gecertificeerde SW: http://www.ldlc.com/informatique/pieces-informatique/carte-professionnelle/c4685/p1e48t3o0a1+fdi-1+fv109-4603.html

Ik weet niet zeker of de grootte speelt op het verbruik, het zijn de componenten (SSD in plaats van HD, type proc, enz.)

Om te voorkomen dat je vast komt te zitten op CM-niveau (je hebt PCIe 2.0 mini nodig voor de CG), waarom neem je geen kaart voor je SPDIF-output.

1 like

@ Pascal

Bedankt voor de feedback

SW is een zeer zware en grillige boomstam

@+

1 like

[off-topic]

@GT22

We hebben 15 stations van 3 verschillende generaties met SW en ePDM geïnstalleerd op elk...

Stel je het aantal mogelijke bugs voor... :D

[/off-topic]

1 like