Ik wil in de nabije toekomst een macbook pro 16 kopen, en ik zou er van tijd tot tijd SolidWorks op moeten draaien (assemblages tot maximaal 100 MB, weinig simulatie).
Ik zou uw mening nodig hebben over de volgende configuratie (om SW te draaien via Parallels of BootCamp)
- Intel core i9 8 cores 2,3 GHz - 4,8 GHz
- 16 GB DDR4
- AMD Radeon Pro 5500M met 8GB GDDR6 <== het is vooral op de grafische kaart dat ik advies nodig heb^^
- SSD van 1 TB
Dat is alles! (Ik geef aan dat ik weet dat SW niet is gemaakt om op mac te draaien aan de basis en dat het beter is om een pc te hebben, maar ik heb een mac nodig voor ander gebruik...)
Bedankt voor de link, maar dit brengt me bij een tweede vraag: een niet-gecertificeerde kaart betekent dat de software noodzakelijkerwijs defect zal raken of gewoon dat SolidWorks zichzelf opruimt in geval van storing? Omdat de kaart die aanwezig is in de configuratie die ik noemde, niet gecertificeerd is, maar efficiënter lijkt te zijn dan sommige gecertificeerde kaarten...
Laat hem zichzelf vrijmaken! Dit kan heel goed werken, maar is niet gecertificeerd. Aan de andere kant kan het ook helemaal niet of gedeeltelijk werken, geen zekerheid totdat je het hebt geprobeerd!
En heb je op het eerste gezicht een mening over hoe SW werkt met de genoemde grafische kaart? Omdat het me een beetje zou storen als het helemaal niet zou werken^^