Afgeleide configuratie in plaatwerk

Hallo

Ik heb een plaatwerkonderdeel geïmporteerd in .igs en vervolgens een functieherkenning gemaakt.

Alles ging goed, maar mijn uitgevouwen toestand verscheen niet in afgeleide configuratie. Dus ik denk dat het is afgeleid en grote verrassing dat mijn uitgevouwen staat helemaal niet is uitgelijnd met mijn voorste / bovenste / rechtse vlak, terwijl de basisconfiguratie goed is uitgelijnd.

Is er een manier om dit opnieuw uit te lijnen, omdat het voor mijn tekening eenvoudiger zou zijn?

Kleine verduidelijking: in werkelijkheid lijkt mijn uitgeklapte toestand correct op de tekening, maar niet in de 3D

Ja, u hoeft alleen maar uw uitvouwfunctie te bewerken en de juiste uitgevouwen zijde in te vullen.

Als je zegt, niet uitgelijnd, bedoel je dan de capabele rechthoek die niet is uitgelijnd met je uitgevouwen?

Kunt u een foto bij ons voegen?

Bedankt!

edit: Je kunt ook voor de export in dxf, een rand uitlijnen zodat deze horizontaal wordt bij het afsluiten in dxf

2 likes

En als je weet hoe je het onderdeel moet verzenden, is het nog beter =)

Dit moet komen van uw uitgevouwen functie die een ongeschikt gezicht gebruikt. U kunt het bewerken om het om te leiden.

Als het geen bevredigend resultaat geeft, kunt u voor de tekening een relatieve weergave invoegen:

_insérez eerst een isometrische weergave (of een andere weergave die u kunt verbergen of buiten beeld kunt plaatsen)

_Cliquez in deze weergave Invoegen/Tekeningaanzichten/Ten opzichte van model.

Vanaf hier kunt u de voor- en rechteraanzicht opnieuw definiëren. Hierdoor kun je op een goede basis opnieuw beginnen zonder 3D aan te raken.

2 likes

@bart

Het bijvoegen van een bestand of een afbeelding is mogelijk, maar hier ben ik onder het mom van geheimhouding, dus in dit geval kan ik helaas niets laten zien.