Niet-zichtbare afgeleide configuratie - Solidworks 2017 SP 5.0

Ik heb problemen met sommige assemblages.

De afgeleide configuraties zijn er en functioneel, maar ze verschijnen niet in de tabel "component configureren" (bijvoorbeeld), ze zijn gewoon niet zichtbaar.

capture.jpg

Hallo

Ik zit in SW2017 SP4, ik heb dit probleem nog nooit gehad.

Doe je extra dingen voor bestanden die geen toegang hebben tot de subconfig?

Fout 2017 SP5?

CDLT

Nee, we doen niets speciaals. Wat raar is, is dat het niet op alle assemblages / onderdelen gebeurt en we kunnen niet zien wat het verschil is tussen degenen die "werken" en de andere...
We vermoeden ergens een "checkbox" in instellingen, maar onmogelijk te vinden.

Heb je geprobeerd een reconstructie van de assembly (Ctrl B of Ctrl Q)?

Of de mogelijkheid om alle configuraties opnieuw op te bouwen?

Bouw alle configuraties opnieuw op

Heb je een klein bouwwerk met deze kever om te bevestigen?

Ik kon de montage vereenvoudigen door alle inhoud te wissen en te vervangen door een nieuw enkel onderdeel. De bug is er nog steeds (klik met de rechtermuisknop op het onderdeel > "component configureren" > de configuraties die zijn afgeleid van de assembly zijn niet zichtbaar, zie screenshot).

Ik geef aan dat als ik een nieuwe assembly aanmaak met nieuwe subcategorieën, de kans groot is dat deze correct zal werken. De sleutel is om te weten waarom deze assembly(s)  niet "werken", want zelfs als je een kopie maakt, blijft de bug bestaan, dus ze zouden helemaal opnieuw moeten worden gemaakt en vaak zijn het "grote assembly's".

De rits bevat: 1 stuk / 1 stuk montage / 1 screenshot

assemblage.zip

Ik kijk naar morgen.

Heb een goed einde van de dag

Hallo

Met een belasting in SW2019 SP4, zonder iets te veranderen, werkt alles zoals het hoort:

Laten we eens kijken hoe het eruit ziet in SW2017 SP4.0 met yannick.petit.

Vriendelijke groeten

Het kan dan een SW SP5.0-bug zijn, maar het is niet reproduceerbaar omdat we de oorzaak van het probleem niet kennen (SW-versie bij het maken van de assembly, werkstationconfiguratie, ...)...
Maar we weten in ieder geval dat het niet in een "verborgen" parameter van de assemblage zit.

Hallo

Heel verrassend gedrag... Als ik het bestand op een SP5 uit 2017 open, is alles in orde. Heb je geprobeerd SolidWorks terug te zetten naar de fabrieksinstellingen om te zien of het probleem ook aanwezig is?

test_affichage_configuration.jpg

Dit probleem is hetzelfde op alle werkstations, zelfs op de recent geïnstalleerde werkstations (ik heb onlangs een nieuw Win10-werkstation; het is niet de versie van Windows omdat ik dit probleem al eerder had),

Op dit moment is de enige oplossing om :

• Een nieuwe assemblage maken
  • Importeer de originele "defecte" assemblage
  • Breken van de "defecte" assemblage
  • Maak de configuraties opnieuw

Daar werkt het naar behoren, we herstellen de onderdelen en de beperkingen, maar het is nog steeds een beetje vervelend, afhankelijk van het aantal configuraties...

Hallo

Alles werkt correct op mijn SW2017 SP4 werkstation.

Heeft u een solidworks onderhoudscontract?

Ik had een bug op het plaatwerk voor alle posities. Dassault R&D stuurde me een hotfix om mijn probleem op te lossen.

Als je niet veel CAD-werkstations hebt, kun je je solidworks-instellingen zoals gespecificeerd door Klo op al je werkstations resetten.

Solidworks sluiten

Ga naar regedit (start, voer regedit uit) en hernoem vervolgens:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Solidworks\SolidWorksXXX

Zie link voor meer details:

https://www.logiciel-cao.com/blog/entries/view/slug/reinitialiser-ses-parametres-de-solidworks

CDLT

1 like