Trapsgewijze Configuration Manager

Hallo
Is het mogelijk om een cascade-effect te hebben met Configuration Manager?

Het is duidelijk dat ik componenten heb die zijn gemodelleerd met configuration manager. Ik moet 2 assemblages maken die deze componenten gebruiken. Ik zou willen, door in de assemblage een afstand in te voeren (hetzij via een dialoogvenster of via een te wijzigen maat), dat de componenten zich aanpassen.

Denk je dat dit mogelijk is? Is Configuration Manager de juiste manier? Hoe zou je het anders doen?

Kunt u een screenshot van uw stappen en het Configuration Manager-menu plaatsen?

Ik wil wel, maar op dit moment zijn de geparametriseerde componenten profielen, dus er is alleen de lengte.

Qua montage is er op dit moment niets omdat ik het probeer te creëren.

dus het is van een "PRT Const.Soudée"

plaats het in 2 verschillende ASM's (met verschillende namen)

En in elke ASM variëren 1 kansen.

om te zien wat anderen aanbieden, als er een functie is die ik niet kende,

Er zouden al 2 mogelijke methoden zijn:

of probeer te gaan voor de "Multi-ASM External Reference" (met een speciale systeemoptie), maar het kan lastig zijn om te implementeren.

of begin (als de te wijzigen afmeting bekend is, en altijd hetzelfde) op een PRT voorbereid met configuraties door Excel (voorbeeld van een PRT met 2 palen die een afstand, we maken de configuraties van de afstanden die we zullen moeten gebruiken, en we anticiperen op de toekomstige behoeften, d.w.z. hartafstand 1000, 1100, 1200,... 4000)

2 likes

Ik begrijp je uitleg wel zo'n beetje. Ik zal moeten testen, vooral de externe ref multi-asm optie.

Mijn problemen:
- verlaag de afmeting van de algemene vergadering (de uiteindelijke installatie), wetende dat de onderdelen zich in 2 subassemblages bevinden;
- de afmetingen zijn niet voorspelbaar;

En zo dom genoeg je stukken die veranderen

worden gemaakt volgens het plan

In dit geval is het voldoende om de vliegtuigen te verplaatsen

als ik het probleem goed heb begrepen

@+ ;-)

1 like

voor de "Multi-ASM Externe Referentie"

het is beter om met één ding rekening te houden, namelijk om geen links te maken van een PRT naar 10.000 verschillende ASM's!

als het voor een paar ASM's is, is het prima, je moet het met deze methode proberen

(Ik beheers het niet 100%, ik heb het niet nodig gehad).

Belangrijke herinnering: de standaardinstelling voor deze instelling is UIT! dus ermee werken betekent het in een bepaalde context plaatsen voor de SW-instellingen, dus niet wijdverbreid, je moet niet zeggen "het moet standaard op AAN staan".

Ik weet niet of je het voor elke pc moet doen, misschien is het beter:

Systeemopties / Externe verwijzingen / Meerdere contexten toestaan... EEN

om later te testen...

2 likes

Ik valideerde het antwoord zonder te hebben kunnen testen, de klant besloot de zaken te vereenvoudigen door DriveWorks te gebruiken

Een kleine foto om het resultaat te illustreren? als het niet te vertrouwelijk is

en zo niet in termen van de instellingen van de "Multiple External Ref." functie, was het eenvoudig? Niet te ingewikkeld om te doen?

ah, ik had ook aan DriveWorks gedacht... Maar het is een add-on

Op dit moment geen beeld, maar het is gewoon een reeks transportbanden die elkaar kruisen.

In feite hebben we als gevolg daarvan (we hadden geen driveworks), niet getest, we hebben "slechts" de "basis" modellering (mechanisch ontwerp) gedaan en het is de klant die voor de configuratie zorgt.