Mijn bedrijf gebruikt Mycadtools al een tijdje, maar ik realiseer me dat het erg slecht is geconfigureerd en daarom erg slecht wordt gebruikt. We doen veel mechanisch gelaste constructies en ook plaatwerk.
Zo werk ik. Ik doe het ontwerp in een onderdeel, registreer de carrosserieën in een assemblage om mijn plaatwerk af te maken en plan dan.
Ik gebruik Smart BOM voor de stukjes van materialen
Kun je me een voorbeeld sturen van een configuratie waarin alles geautomatiseerd is, vooral als het gaat om onderdeelreferenties?
Alvast bedankt
PS: als je geïnteresseerd bent, kunnen we een Visio maken om uitwisselingen te faciliteren.
Ik denk dat er woorden ontbreken in je vraag... En het is moeilijk te begrijpen.
Wat betreft de configuratie van je SmartBom, hangt het zo sterk af van de interne specificiteiten van elk bedrijf dat het ook moeilijk zal zijn om deze applicatie voor jou en voor jou te configureren. Trouwens, we hebben het over welke versie van Smartbom voor welke versie van Solidworks hoort. Wat jij " Deel Referentie" noemt... Wat is voor jou een bestandsnaam, een component-eigenschap, een plaatmetaal- of gelaste carrosseriespecificatie?
Vergeet niet screenshots te maken om de leesbaarheid van je verzoeken te verbeteren...
Dank je inderdaad, er ontbraken woorden. Op dit moment is de naam van een onderdeelbestand ook de referentie van het onderdeel. Als mijn assemblage klaar is, hebben de onderdelen de naam van de laatste functie. Ik hernoem de onderdelen in de assemblage één voor één met een referentie. (bijv. 7FRAN000 01, 02, 03 enz...). Daarna ga ik naar elke kamer en vul ik de overeenkomsten in: Flow: laser, snijden, afscheren, enzovoort..., of er wel of geen buiging is en andere eigenschappen.
Waarom doe je het zo? Het lijkt me erg ingewikkeld en nutteloos, zou het niet eenvoudiger zijn om de onderdelen direct in de assemblage te tekenen met de juiste naam?
De eenvoudigste oplossing is getekend stuk voor stuk, direct in je assemblage, en lanceert de smartproperties naar elke kamer, daarna tekent als je in de fabriek start. Over het algemeen is dit meer hoe we ontwerpen en het is makkelijker aan te passen dan alles in één onderdeel tekenen en het dan in een andere assemblage te extraheren...
PS: Een paar screenshots of een voorbeeldproject kunnen het inderdaad veel makkelijker maken om te begrijpen. (En om jouw methode en de reden hiervoor beter te begrijpen)
Ik ben het eerder met @sbadenis eens, ik vind jouw manier van doen, hoe ik het moet zeggen... ingewikkeld, maar zoals ik hierboven al zei, heeft elk bedrijf zijn eigen methode. Dat gezegd hebbende, in jouw geval ga ik meer kijken naar het optimaliseren van Smartproperties en de hernoemingsoptie (mogelijk gekoppeld aan " Smartcounter ") voor efficiëntere hernoeming van je kamers.
=> Zie ook het gebruik van " Integratie " (myCadTools) voor bestandshernoeming en eigendomsbeheer...
PS: je hebt ons nog steeds niet verteld welke versie van Solidworks en Mycadtool in jouw land wordt gebruikt. (De SmartBom-tool is volledig opnieuw geformatteerd naar een nieuwe versie, maar de oude is nog steeds beschikbaar, dus weten welke versie je gebruikt zal onze antwoorden beïnvloeden).