Plotter configuratie

Hallo
We hebben net onze plotter en dus de printdriver vervangen, en ik heb problemen met het instellen van het printen van de plannen op onze nieuwe plotter.

Via Pdf en adobe geen zorgen de formaten worden herkend en komen in de juiste richting en formaat automatisch, aan de andere kant onder SW, voor een A2 bijvoorbeeld komt het systematisch in de verkeerde richting en op een uitvergrote manier (niet op 100% van zijn werkelijke grootte).
Dit zijn de afdrukopties die beschikbaar zijn via het stuurprogramma:
image
Voor de eigenschappen van het MEP-sjabloonbestand is het onmogelijk om het papierformaat te wijzigen zonder de andere formaten te beïnvloeden:

Voor de indeling:
image

Er is waarschijnlijk iets dat ik mis, maar ik kan mijn vinger er niet op leggen.

Hoi @sbadenis

Ik zag dat je op " achtergrond afdrukken" hebt geklikt in je 1e afbeelding
Verandert er iets om het vinkje uit te schakelen?

Zoals ik je begrijp @sbadenis is het een hel om correct in te stellen...
Om te proberen (in ieder geval):

Wat zou er gebeuren als u het " A2 " formaat zou veranderen in " A0 " in uw lay-outs... De weegschaal op 100% houden?

Opmerking: download NOOIT de Hp Smart Driver Manager...  op "papier " lijkt het een goed idee, maar aangezien ik het voor onze Designjet Plotter heb geïnstalleerd... Ik heb dezelfde problemen als jij: Onmogelijk om een geschikte afdruk op te zetten.
Bovendien is het HP-programma onmogelijk te verwijderen (naast dat het opdringerig is)

2 likes

Hallo @Maclane
In alle opzichten: https://support.hp.com/fr-fr/document/ish_2887531-2521848-16

Hallo
Ik heb bijna dezelfde tracker en ik heb dit probleem niet. De landschapsafdruk komt goed tot zijn recht in landschap en de schaal is OK, hetzelfde geldt voor de snede bij H420
Hier is mijn cfg

1 like

@coin37coin geen verandering als de achtergrond niet is aangevinkt.
@Maclane met A0 in de lay-out is de afdruk inderdaad op de juiste schaal maar gecentreerd in het midden van een A0 met veel papier om weg te gooien bij elke afdruk, marge van 30cm... :rofl: Maar we gaan vooruit
@Le_Bidule we eerder dezelfde tracker hadden als jij en het werkte ook heel goed, toen wisselden we van tracker en het werkte ook. En aangezien onze IT-afdeling het stuurprogramma heeft bijgewerkt (het is een printserver, dus geen installatie om uit te kiezen voor ons), ondervinden we dit probleem.
Ik vraag me af of het niet afkomstig is van de geïnstalleerde versie, die het papierformaat niet goed detecteert sinds SW.
Als ik kijk naar je instellingen in eigenschappen heb je A2.
En wij een A0...
Als ik het naar A2 forceer, werkt het, maar als ik overschakel naar een nieuw vlak A1 blijven de eigenschappen op A2.
De eigenschappen worden niet in het model opgeslagen maar op de computer, wat storend is.
Ik ga uiteindelijk geloven dat HP een voormalige ontwikkelaar van Dassault heeft ingehuurd!

3 likes

@Le_Bidule wanneer u het formaat wijzigt (A2-A1 of A0) veranderen de opties in eigenschappen ook?

Welke extra opties heb je onder:
Parameters... (tegenover "Marge/snijder")?
en onder
Gewoonte... (Documentformaat)

image

In de tweede denk ik dat je de marges kunt aanpassen (zodat je geen A2 in het midden van een A0 afdrukt)
En in de eerste is er misschien nog een optie voor automatische rotatie...

De subsidiaire vraag:
Hoe slaat u uw instellingen op in de modus " standaardinstellingen" als de printserver wordt beheerd door uw IT-afdeling  ? 

1 like

Ja, het wordt automatisch bijgewerkt

1 like

We hebben wel een printserver, maar de instellingen zijn op elk werkstation opgeslagen.
Alleen het stuurprogramma wordt opgelegd, en niet de instelling van de parameters, zelfs niet als er een basisprofiel is geïnstalleerd, dus het kan worden gewijzigd.
Voor gepersonaliseerd kunt u het papierformaat wijzigen/aanpassen (hier A0)
image
Voor parameter die ik was op 1 zal ik proberen optie 2 (en controleer aan de onderkant verwijderen van de witte gebieden:

Niet veel beter met de bovenstaande instellingen, als ik A0 in het formaat van het papier laat, plakt het me een A2 in de staande richting, zonder marge aan de onderkant en aan de bovenkant maar gecentreerd in de breedte (2 papiersneden te doen.)
Als ik het formaat verander in A2, wordt het weer uitgerekt.
Vroeger printte de A2 goed in de meest economische en niet-gecentreerde richting, er was maar één papiersnijder te doen en ik bespaarde papier (en tijd...)

In feite is het A1 die je nodig hebt.

Wat als je in plaats van alle marges te verwijderen, er maar één overlaat, slechts aan één kant, om je plan aan de rand van het vel te plakken?

En je kunt ze niet vragen om de driver terug te downgraden naar degene die werkte?

2 likes