Configureer voorvallen die moeten worden weggelaten

Is het mogelijk, en zo ja hoe, om de gebeurtenissen die in een patroon moeten worden weggelaten (bovendien een patroongestuurd patroon van componenten) te configureren?

Hallo

"Configureren", d.w.z. de herhalingen kiezen die moeten worden gebruikt volgens de configuratie?

Als u in één configuratie verandert en deze verandert in alle configuraties, dan moet het niet mogelijk zijn!

1 like

Hallo, waarom moet je dit doen?

Misschien kunnen we een alternatief vinden?

2 likes

Op de website van SolidWorks staat een verzoek tot verbetering op dit onderwerp, het is dus niet mogelijk:

SPR #:530195    

Product:SolidWorks

Status:Open

Opgelost in:geen, geen

Gebied:Onderdelen

Subgebied:Configuraties - Onderdelen, Algemeen

Impact op de klant: Hoog

Verbetering:Ja

Samenvatting:Mogelijkheid om configuratiespecifieke instanties over te slaan voor de opdracht Pattern

U moet ingelogd zijn om toegang te krijgen tot de link:

https://customerportal.solidworks.com/eservice_enu/start.swe?SWECmd=InvokeMethod&SWEMethod=GotoRecord&SWEService=SWGotoRecord&ViewName=SW+All+Defects+List+customerportal+-+Search&BusObject=Product+Defect&BusComp=Product+Defect&Id=1-NVDQ4U&SRN=

3 likes

Nee, dat is niet mogelijk!

Nog minder een herhaling gedreven door een repetitie!

2 likes

Dus de enige oplossing die ik zie, is om verschillende herhalingen te doen en degene te verwijderen waar er de instanties zijn die moeten worden weggelaten in de juiste configuratie...

1 like

Daarna, als het gaat om het bepalen van het aantal voorvallen, kunnen we een vergelijking doornemen...

1 like

Een uitweg is om de voorvallen in de lijst met componenten van de herhaalfunctie en volgens de configuraties direct te verwijderen (uitschakelen/grijs).

Maar niet direct door de functie te bewerken.

3 likes

Het was .PL die helaas goed reageerde.

@Benoit, zo doe ik het maar het is nog steeds niet erg praktisch als er "veel" onderdelen zijn (zie hieronder).

@Bart, om het probleem te situeren: ik integreer apparatuur die beperkt is op trays. Het tafelblad is gebruikelijk, maar het biedt plaats aan 1 tot 4 identieke materialen, dus elk materiaal heeft zijn flens en de bijbehorende schroeven. Het doel was om gemakkelijk 5 configuraties te maken.

Sorry voor de beeldkwaliteit...

presse-papiers-1.jpg
1 like

Ok, eigenlijk moesten we het voorkomen van langwerpige exemplaren die onder de koffers zaten verwijderen.

Afhankelijk van de positie van de behuizingen moesten de langwerpige lijnen bij elkaar passen.

In dit geval zou ik een baas gebruiken die ik zou dimensioneren op basis van de behuizingen die de gaten onder de behuizingen zouden opvullen.

Zie afbeelding.

occ.png

In dit geval  is er dus een snellere en flexibelere manier.

Plaats in het geheel dat de geperforeerde plaat bevat het te herhalen onderdeel. Creëer een boorfunctie (zoals het maken van een gat van Ø8,5 als de groeven 8 breed zijn, zodat het discreet is) op montageniveau en plaats de gaten ter hoogte van het eerste onderdeel en op de plaatsen waar u de volgende gebeurtenissen wilt vinden. Voeg ten slotte een functiegestuurd patroon in met behulp van de boorfunctie.

Dus om componenten te verplaatsen, te verwijderen of toe te voegen, hoeft u alleen maar de boorschets te bewerken.

Het zou nog gemakkelijker zijn als "schetsgestuurde herhaling" toegankelijk zou zijn op assemblageniveau en niet alleen op onderdeelniveau!!

2 likes

Je zei hardop wat ik fluisterend dacht =)

Ik heb vaak te maken met gebeurtenissen en ik ga altijd door bazen die ik dwing.

2 likes

@ Bart, niet helemaal, het zijn niet de langwerpige zaken die geconfigureerd moeten worden, maar de gevallen, die beperkt zijn ten opzichte van de gaten in de schotel (de afbeelding die ik gaf komt overeen met de configuratie met 4 gevallen).

Het doel is niet om functies toe te voegen.

Hallo

Schetsgestuurde componentherhalingen bestaan al sinds SW2014.

Zie afbeelding.

@+

pilote_par_esquisse.png
1 like