Ik heb een familie van onderdelen die al heel lang is gemaakt en ik wil het niet opnieuw doen (verlies van beperking in veel bestaande assemblages), maar ik wil een configuratie-afhankelijke beschrijving in de assemblagestuklijsten plaatsen.
Het probleem is dat ik de variabele niet kan vinden om in een artikelfamilie te plaatsen om het selectievakje "gebruik in stuklijst " te configureren.
Waarom voegt u geen eigenschap toe die afhankelijk is van de configuratie, het enige wat u hoeft te doen is deze eigenschap uit de nomenclatuur op te halen .
Het probleem is dat ik deze onderdelen al in veel assemblagetekeningen met stuklijst heb en dat ik met deze methode het BOM-sjabloon voor elk van deze tekeningen zou moeten wijzigen, dus het is een beetje te vervelend (bijna net zo vervelend als het nemen van elke configuratie en het aanvinken van het betreffende vakje).
om het te laten werken; je moet het gebruik in de nomenclatuur controleren, dan klik je net hieronder op eigenschappen aanpassen en je maakt er een met de naam "Beschrijving", dan voeg je een kolom toe aan je nomenclatuur, dan zoek je in eigenschap aanpassen naar beschrijving en deze waarde wordt weergegeven in de nomenclatuur... U moet deze aangepaste eigenschap "Beschrijving" maken zodat de nomenclatuur een link kan maken....
@pascal, ik begrijp niet waar we het vakje waar je het over hebt kunnen aanvinken?
Bedankt @ac cobra 427, het gaf me de oplossing.
Het maakt een $PROPRIETE@description-kolom in de familietabel en ik kan deze kolom vullen met een formule om de aangepaste aanduiding van de configuratie te maken.