Terwijl ik aan Solidworks 2019 SP5.0 werk en wil upgraden naar de nieuwe generatie Solidworks 2020 SP4.0, word ik geconfronteerd met een technisch probleem. Beide software zijn op hetzelfde werkstation geïnstalleerd, maar sinds de installatie van de 2020-versie heb ik geen toegang meer tot de pack & go-tools op 2019 en crasht het grote assemblagerecord Solidworks 2019.
Ik heb ook Solidworks 2020 geïnstalleerd op een nieuw werkstation met Solidworks 2019 en de observatie is identiek.
Is iemand hetzelfde probleem tegengekomen en heeft hij vooral een oplossing gevonden om het te verhelpen?
SW raadt aan om geen twee versies op dezelfde machine te zetten. (dit zal verwarring veroorzaken in de bestanden of in sommige parameterbestanden)
Om de twee installaties waterdicht te maken, moet deze op twee verschillende HDD's staan (dit kan op een virtuele HDD zijn die zich op de hoofd-HDD bevindt.
Wees ook voorzichtig met de paden tussen uw bestanden, die in 2019 onveranderlijk zullen zijn als u dat wilt.
Houd er rekening mee dat het weinig zin heeft om met de 2019-versie door te gaan met het aanbrengen van wijzigingen in uw oude bestanden. Inderdaad, je hebt achterwaartse compatibiliteit.
Versie 2020 opent alle oudere versies, dus totdat u een back-up maakt van uw oude bestanden in V2020, blijven ze als bestanden uit 2019.
We kunnen er verder over discussiëren als je dat wilt ;-) :-)
@Zozo_mp , vooreen keer ben ik het niet met je eens. Ik installeer al jaren versies in overvloed op machines (momenteel heb ik 4-5 gelijktijdige versies op elke machine) zonder dit soort problemen.
Bij het installeren verander ik maar één pad, dat van solidworks-gegevens, al het andere is origineel. Daarna configureer ik mijn toegang tot de basemap, sjablonen en andere specifieke bestanden of bibliotheken.
Ja, dit is een bekende anomalie van SW 2020, als SW2019 en SW2020 tegelijkertijd op hetzelfde werkstation zijn geïnstalleerd, werkt het pack and go niet.
Het huidige probleem lijkt meer te komen van de Pack & Go tools dan van de verschillende versies van SW en hier ben ik niet zeker of het een goed idee is om 2 verschillende versies te plaatsen, deze tools integreren in het contextmenu van Windows Verkenner.
Bestaat het probleem als u uw compositie voor thuisgebruik maakt vanuit de SW-interface, zie HIER.
Dank u allen voor uw feedback. Als ik me goed herinner, heb ik de Solidworks-gegevens niet geconfigureerd volgens de versies van Solidworks.
Vandaag heb ik verschillende versies van Solidworks nodig, afhankelijk van onze klanten. Ik zal beginnen met het opnieuw installeren van de versies die interessant en relevant worden geacht door de Solidworks-gegevens te wijzigen en ik zal adviseren om op basis van de resultaten alleen de nieuwste versie te behouden.
Ik heb de fout gemaakt om dat te doen met de 2016 2017 en ik had veel problemen Merk op dat ik de installatie automatisch had laten doen en uiteraard weerhield de hotline van mijn VAR me ervan om meerdere installaties te installeren.
Ik herinner me dat ik het probleem had met SW15, de pack'n go werkte niet meer sinds deze versie, ik moest het starten vanaf de hogere versie. Toen het probleem eenmaal bekend was, was het geen probleem meer, de pack'n go veranderde de versie van de bestanden niet (een SW15-bestand bleef SW15, zelfs de pack'n go werd gemaakt met SW16).
Wat een probleem kan zijn, is de koppeling met MS Office. De SW-versies zijn bedoeld om met bepaalde versies van Office te werken. het leidt soms tot grappige situaties: Ik heb een machine met Office gekocht bij mijn VAR: machine geleverd met de nieuwste versie van Office (natuurlijk) maar versie nog niet erkend door Dassault-aanbevelingen! Dus ik moest een oude Office-licentie recyclen...
@OBI WAN: werkt het pack'n go nog steeds met SW20 als SW19 is geïnstalleerd?
@srattier: u zult een grote schoonmaak moeten doen (registersleutels, directory) tussen het verwijderen en opnieuw installeren. Vervolgens raad ik aan om de versies in oplopende volgorde te installeren, waarbij u ervoor zorgt dat de solidworks-gegevensmappen worden gescheiden. En pas als alles is geïnstalleerd, pas ik de paden aan. Daarnaast heb ik een excel-bestand waarin ik mijn klanten en de SW-versie samenvoeg. Een keer per jaar maak ik de balans op: als een versie een beetje oud wordt en er geen klanten meer op staan, hop trash.