Verlof niet compleet met de speciale functie, mogelijk?

Hoi allemaal

Om tijd te besparen, houd ik me een vraag voor.

Heeft de verloffunctie de eigenschap om een niet-volledig verlof (dat stopt bij een plan of een schets) te maken, zonder dat er schetsen en een scanfunctie nodig zijn?

In mijn voorbeeld op de foto moet ik een filet maken met een straal van 4 mm aan de rode rand, maar deze stopt op 8,5 mm van de onderkant.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest om me te vertellen of het mogelijk is:)

lame_poin_x2_00e7_x0_on_4.png

Hallo

Als je een onderbreking in je snede maakt op 8,5 mm (bijvoorbeeld door een scheidingslijn aan de voorkant te maken), kun je doen wat je zegt door de optie "volg de tangantie" van de filetfunctie uit te vinken!

@+

PS: ik kan een zeefdruk bijvoegen als je nodig hebt

EDIT: ONWAAR Ik antwoordde zonder te testen, maar na het testen werkt mijn idee niet

1 like

Hallo

Eventueel door je kamer te splitsen volgens je plan of schets. Neem dan afscheid en voeg alles weer samen.

3 likes

Het is noodzakelijk om via scannen door een verhoging van materie te gaan

Teken een lijn van de gewenste lengte, schets 1

Schets tekenen Deel 2

en Hoogte via vegen

@+

1 like

Hallo

Een mogelijke oplossing is om een filet met een variabele straal te gebruiken en de waarde op 0 in te stellen:

http://help.solidworks.com/2014/french/SolidWorks/sldworks/r_Variable_Size_Fillet.htm

Anders hier een oplossing:

https://www.youtube.com/watch?v=yTGkpAXPJqU

Nog een hier:

https://forum.solidworks.com/thread/87415

Bedankt voor je snelle antwoorden!

Dus er zou geen manier zijn om dit te doen binnen de filetfunctie, een beetje zoals bij een verwijdering van materiaal dat kan worden gestopt bij een hoekpunt of een positie die wordt gedefinieerd door een afstand of een vlak?

Ik heb ook de Coyote-techniek aangepast, het werkt voor mij.
Maak een schets van een materiaalafname met een dunne functie van een paar micron (ja, het is niet schoon, het is waar), dan een leave-functie zonder de tangeance te volgen;  

Maar helaas lost het mijn probleem niet op om te weten of het alleen mogelijk is in de Leave-functie (zonder enige andere functie) met een "magische optie" die alleen de profs kennen!

Ik zal het meteen testen .PL.

Bedankt!

Ja, ik heb @ .PL  niet aangevinkt , maar de variabele filettechniek zorgt noodzakelijkerwijs voor een verschil in straal naar beneden? De filet is daarom niet constant tot 8,5 mm, en ik heb de indruk dat ik geen manier heb om de functie een positie op te leggen waar ik hem kan stoppen.

Maar ik kan het mis hebben, wetende dat ik niet vaak gebruik maak van variabel verlof.

Je kunt proberen wat je wilt 

je hebt een gids nodig voor congee op SW om een verlof te stoppen

Dus of je snijdt je stuk

Of je maakt een gids via een schets en elevatie van het materiaal door te scannen

(mijn vorige antwoord).. ;-)

Ik heb getest en geprobeerd met collega's en het is de enige walkthrough die we hebben gevonden!

3 likes

Ja, het is jammer dat we het daardoor niet direct in de verloffunctie kunnen doen.

Het zou een manier zijn om te verbeteren aan de softwarekant.

Hoe dan ook, nogmaals bedankt aan jou;)

1 like

Het is ook niet echt nuttig voor de meerderheid van de gebruikers

Er zijn zoveel andere dingen om te verbeteren aan de log in zijn kerntaak

@+ ;-)