Hallo allemaal,
Ik maak kennis met de SOLIDWORKS-ontwerpsoftware en ik heb een klein project om verschillende reserveonderdelen die op de markt van een auto op de markt zijn, in 3D te modelleren. Het probleem is dat al deze onderdelen bij dezelfde auto moeten horen om ze daarna in elkaar te kunnen zetten. Afgezien van een paar geïsoleerde onderdelen hier en daar, kan ik geen echte database vinden die tekeningen van auto-onderdelen kan vermelden. Ik wil erop wijzen dat dit project puur persoonlijk en non-profit is.
Heb je zelf een idee?
Vriendelijke groeten
Nicolaas.
Het bestaat niet om de eenvoudige reden dat deze stukken vallen onder het begrip intellectueel eigendom (zeer, zeer vereenvoudigd).
Waarom focussen op de auto-industrie?
1 like
Dank u voor uw antwoord. Ik vermoedde een beetje over het IP en uw antwoord bevestigt mijn twijfels. Ik dacht nog steeds dat er oude plannen zouden zijn van auto's uit de twintigste eeuw, auto's die tegenwoordig niet meer op de markt worden gebracht...
Wat betreft de keuze van de sector, de auto-industrie is een vakgebied dat ik leuk vind en ik dacht dat het modelleren van auto-onderdelen me motivatie zou geven om verder te leren op Solidworks =) Bovendien is het een complex systeem in die zin dat ik in staat zal zijn om elk van de modules van Solidworks een beetje aan te raken.
Ik dacht er zelfs aan om te kijken naar het modelleren van mijn eigen auto:D