Hoi allemaal
Ik zou graag willen weten of er een mogelijkheid is om het aantal objecten te kennen dat in de creatieboom is geselecteerd, om de hoeveelheid te kennen.
Bij voorbaat dank.
Hoi allemaal
Ik zou graag willen weten of er een mogelijkheid is om het aantal objecten te kennen dat in de creatieboom is geselecteerd, om de hoeveelheid te kennen.
Bij voorbaat dank.
Hallo
Onmogelijk voor zover ik weet, misschien zou een macro het kunnen doen, maar met de selectie ingeschakeld, lijkt het ingewikkeld.
Anders beheert SolidWorks met behulp van de mechanische lasmodule (multi-body) de hoeveelheid identieke bodies en groepeert deze in dezelfde ^me-map.
Mijn verzoek is om schroeven, en om het ding te accentueren is het niet gereedschapskist die is gebruikt.
Hallo
Ga in je assembly naar "evalueren" en vervolgens naar "visualisatie van de assembly" (het laden kan wat lang duren als je assembly groot is) en daar krijg je het aantal keren dat hetzelfde element voorkomt zonder dat je een selectie hoeft te maken in de creatieboom.
Anders kunt u altijd een nomenclatuur in uw 3D invoegen om de hoeveelheden te zien.
Hallo
Zit je in een assemblee? Zo ja, dan klaar =>tool / vusualisatie van de assemblage en daar kunt u uw hoeveelheden zien.
Moge de kracht met je zijn.
Als je je objecten selecteert, staan ze theoretisch in het blauw in de Feature Manager
U maakt dus een map om alle genoemde selecties te selecteren en in te voegen
Hierdoor kunt u geen van uw selecties verliezen en kunt u ze tellen
Als het voor is
@+
Of een omweg methode die kan werken (we zouden er een macro van kunnen maken):
Nadat u de items hebt geselecteerd, klikt u op Selectie omkeren (werkbalk Selectiefilter) of Hulpmiddelen > Selectie omkeren, items verwijderen of verbergen en een stuklijst maken met het totaal:
http://help.solidworks.com/2014/french/SolidWorks/sldworks/t_displaying_sum_column_cells.htm
We kunnen ons een mcaro voorstellen die een tijdelijke configuratie maakt die we aan het einde verwijderen.
Bedankt aan TICTIC en OBI WAN voor je antwoorden die mijn leven gemakkelijker zullen maken, het probleem is dat we maar één beste antwoord kunnen toeschrijven en op bestelling was het TicTic Jedi-meester.
Hallo
Sorry dat ik de vraag verkeerd begrepen heb!