Hallo, ik wist niet hoe ik mijn verzoek een titel moest geven. Ik heb een beetje gezocht op het forum, maar ik vond niets concreets.
Dus hier is mijn probleem:
Ik heb een assemblage gebouwd waarin ik delen van het laselement (lib feat onderdeel) heb gebruikt en ik vroeg me af of het mogelijk was om gemakkelijk de maximale dimensionale waarden van deze onderdelen te kennen door een analyse of een tool te doorlopen die ik nog niet weet te gebruiken op Solidworks (ik gebruik nog steeds de 2016-versie). Wetende dat ik de afstand moet kennen van elk van mijn aluminium profielen waaruit mijn assemblage bestaat en dat ik bijna ~25-30 onderdelen per assemblage moet hebben en ongeveer dertig assemblages per zone verdeeld over ongeveer tien zones.
Natuurlijk heeft niet elk onderdeel dezelfde axiale oriëntaties. Als gevolg daarvan ben ik een beetje verdwaald. Ik word gevraagd om het beeldmateriaal van elk van mijn staven om de productie te helpen bij het knippen van mijn profielen en ik zoek tevergeefs naar een snelle oplossing voor mijn probleem.
Ik weet zeker dat iemand hier de oplossing voor mijn probleem heeft.
Nogmaals bij voorbaat dank. :)
Als de PWT's allemaal hun "up-to-date lijst met gelaste onderdelen" in de 3D hebben,
je moet de ASM nemen en een ASM-nomenclatuur instellen met de optie "Tab" ,
Daarna hoeft u alleen maar de juiste kolommen te hebben, over het algemeen:
Beschrijving / LENGTE
1 like
Ik ben een beetje verdwaald door de uitleg. Ik ga naar de vergadering (ok), ik zet een stuklijst (ok) met de tab-optie (1e *sic)... Dan de lengtekolom (2e *sic).
Even extra informatie, ik heb individueel gelaste onderdelen gebruikt die ik heb teruggesneden om ze aan mijn ontwerp te laten plakken. Dus, wetende dat het coördinatensysteem verandert afhankelijk van de configuratie van mijn element in zijn algemene omgeving, kan de totale lengte na het snijden worden gevonden hoe?
Om eerlijk te zijn, denk ik dat ik het niet ver vind, want met de optie "kosten" genereert solidworks een algemene omtrek van mijn onderdeel met een transparant volumelichaam, maar geeft me niet de algemene afmetingen van dit lichaam. Dan slaag ik erin om een woordbestand te genereren dat me de prijs voor elk van de stukken geeft.
Als ik dit document zou kunnen hebben, maar met de maximale lengtes van elk stuk, zou ik in de wolken zijn (zie het *doc-bestand dat ik zojuist heb gegenereerd om mijn probleem te begrijpen).
r30l8fra_report_1.docx
het is niet nodig om "Kosten" door te nemen, een eenvoudige nomenclatuur is voldoende.
de lijst van elk PRT (3D-bestand) moet up-to-date zijn (zie up-to-date pictogram, 4e op de pagina hier)
neem dan de ASM, plaats deze in een MEP of niet naar smaak,
klik vervolgens op een nomenclatuur plaatsen, hierdoor verschijnt het paneel aan de linkerkant, waar u de nomenclatuursjabloon kunt kiezen
verbinden
en kies:
Type tabblad
Valideer vervolgens en stel de tafel in.
Dan hoef je alleen maar de juiste kolommen aan de tabel toe te voegen als deze niet aanwezig zijn.
2 likes
Mooi, we boeken vooruitgang... BEDANKT!
Oké, nu, ondanks het feit dat in de eigenschappen van het document, het tabblad om mijn "CutList" bij te werken is aangevinkt, heb ik een paar delen die hun lijst niet hebben bijgewerkt. Dus, kunnen we alle snijlijsten van een assemblage bijwerken om alle lengtes van onze gelaste onderdelen in de nomenclatuur te hebben?
Niet voor zover ik weet,
je moet teruggaan naar de PRT en de cutlist bijwerken, Crtl+B opnieuw laten bouwen en vervolgens de "CutList" -lijst handmatig bijwerken , tenzij het automatisch is.
Bij het werken met de PRT Const.Soudées moet u ten koste van alles de slechte gewoonte van het gebruik van Ctrl+Q vergeten, het is om te vergeten !!!
te veel mensen geloven dat Crtl+Q "Herbouwen" betekent, maar dat is het niet (klassieke fout onder vele anderen...).
om opnieuw op te bouwen moet je Crtl+B doen (of het groene lichtpictogram).
EDIT: als sommige regels nog leeg zijn op het niveau van de "Beschrijving", komt dat waarschijnlijk door het feit dat de functie verwijst naar een oud onvolledig LibFeatPart-bestand dat de beschrijving niet had.
2 likes
Nou, ik heb het gevoel dat ik ga klagen dat ik die verdomde optie om de snijlijsten in de documenteigenschappen automatisch bij te werken, niet heb aangevinkt toen we ons eerste item deden.
Ik zal meer dan 7500 aandelen moeten controleren en indien nodig in het ergste geval bijwerken om de lengte in de BoM te hebben.
Aan de andere kant heb ik net getest op een assemblage die ik symmetrisch had en natuurlijk beschouwt Solidworks het als een dead solid (dus geen lengte voor deze elementen in de nomenclatuur)... Er zijn geen trucs, denk ik, om deze lengtes in symmetrische assemblages te vinden?
Nee, er is geen probleem met symmetrische onderdelen,
Je hoeft alleen maar de juiste optie aan te vinken in de symmetrische delen:
Eigenschappen van de lijst met gelaste onderdelen
http://help.solidworks.com/2016/french/solidworks/sldworks/HIDD_DVE_IMPORT_FEATURES.htm
2 likes
Nou, ik zal dat allemaal bekijken. In ieder geval nogmaals bedankt voor je advies.
Nu heb ik onderdelen om bij te werken. :-P
1 like