Advies voor het tekenen van een onderdeel in SW

Hallo lieve vrienden, 

Ik zou graag uw mening willen hebben over hoe ik dit stuk onder SW (2014) moet maken. 
Ik zou in ieder geval willen weten hoe ik moet beginnen...

Graag geef ik je advies

Bedankt 

sans_titre.jpg

Hallo

Een paar vragen voordat ik u een advies geef. Leuk stuk, maar niet de gemakkelijkste om te beginnen ;-)

Weet jij hoe je SW moet gebruiken ?

Hoe lang gebruik je Solidworks al?

Heb je ervaring in industrieel ontwerpen?

Tot ziens ;-)

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo 

Ik heb een BTS CPI en ik heb 1 jaar gewerkt in een ontwerpbureau onder SW in speciaal machineontwerp

Ik heb dus een goede basis, maar het stuk lijkt me vrij complex, vooral omdat er vrij vaak heuvelwisselingen zullen zijn, dus ik wil graag op een goede basis beginnen

Goedenavond

dus als de basis op SW er is, dan  komt de vraag uit uw informatie waar u zegt ""vooral omdat er vrij vaak kustveranderingen zullen zijn"".

De mensen die u vragen om dit deel te maken, moeten u alle bekende gevallen van dimensieverandering vertellen en vooral de redenen voor deze veranderingen: evenals indien mogelijk de frequentie van deze veranderingen.

We kunnen in een paar seconden zien dat er zijn:

1. Drie hartafstanden, waarschijnlijk ondersteunende assen
  2. vijf gaten van dezelfde diameter (waarschijnlijk gebruikt om het onderdeel op het andere onderdeel in te voegen), maar deze 5 gaten onthullen groeven die als geleider kunnen worden gebruikt
  3. Een gat aan de rechterkant dat een beetje geïsoleerd is.
  4. Er zijn zes afgetapte gaten aan de periferie
  5. enz..

De rest van de verlichting kan worden geregeld door de hartafstanden en de externe envelop

De eerste vraag is dus of de afmetingen van de drie grote gaten (boring) veranderen of niet. Dan verandert de buitenste envelop en in welke verhouding in verband met de centrumafstanden of niet. Het idee is om te zien of je een minimum aan regels kunt definiëren die je zullen helpen bepalen of er constanten zijn of niet (bijvoorbeeld de diameters van de assen en wat er omheen gaat.

Bij gebrek aan andere informatie zal het moeilijk zijn om meer te zeggen.

Vriendelijke groeten

2 likes

Ik zou beginnen met een externe omtrek, dan de 3 "grote" assen, wat ribben en materiaalverwijderingen.  Moeilijk om de "methode" schriftelijk uit te leggen...

2 likes

Dank u voor dit begin van bezinning, 

Inderdaad weet ik op dit moment ook niet meer, het is om een vriend van mij een gunst te bewijzen en we hebben elkaar nog niet gezien om er verder over te praten dan dat.  Het is waar dat ik zal moeten zoeken naar de constanten, de ribben die niet willen bewegen en mijn werk rond deze constanten moet baseren. 

Wat de te gebruiken functies betreft, zag ik twee oplossingen: extrusie, en materiaalverwijdering (dus eerst de 3 assen, dan materiaal voor de groeven van de gaten, enz...)

Of de tweede methode: maak een vaste vorm en gebruik de shell-functie en "re-extrudeer" vervolgens elke omtrek,...  

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest, het is waar dat het niet eenvoudig is om een werkwijze schriftelijk te beschrijven. 

Hallo

Wat belangrijk is, is om deze kamer te situeren ten opzichte van de andere kamer.

Uw onderdeel ziet eruit als een flens die zich aan het einde van een behuizing met mechanische functies zou bevinden. We weten dat het onwaarschijnlijk is dat er tandwielen zijn gezien de mega-ventilatieopeningen.

1. Wat kun je zeggen over de set waarop je fles is bevestigd.
  2. kun  je de verborgen kant van de afbeelding laten zien die je hebt gepost of beter gezegd het plan omdat het eruitziet als de 3D-weergave van een Europarlementariër. De verborgen kant zal ons vertellen of er materiaal in hol materiaal wordt verwijderd of dat het een bijna  glad oppervlak is. Als het nog glad is, kun je het als referentieoppervlak gebruiken, als dat niet het geval is, is het verstandig om vanuit een vliegtuig te beginnen.
  3. Plaats uw Europarlementariër, het zal gemakkelijker zijn om te bespreken. Maar naar mijn mening vertegenwoordigt dit onderdeel geen bijzondere moeilijkheden, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een gietonderdeel.
  4. In uw kamer lijken er behuizingen te zijn om lagers, lagers of vaste behuizingen voor een of meer assen te plaatsen: ook hier moet u weten wat er in deze blinde boringen zit.

Wacht tot je alles weet met je vriend voordat je begint met het maken. Tenzij het is om in de tussentijd wat te vertrappen.

Vriendelijke groeten

1 like