Nog een andere ervaring om te flegendre/interesse van een werkplek.
Ik zit al sinds 97 op SW, ik heb x ervaringen gehad met "basic" geassembleerde PC's, met open gl lambdakaarten.......................... Heel vaak heel weinig verschil met dure werkplekken. Ik had zelfs een toshiba laptop gemaakt van celeron die berekeningen uitvoerde die het mooie DELL station niet kon doen. Op mijn laatste pc gebouwd met I7-4790K ......het is een 1G MSI-kaart voor 22 €............werkt net zo goed als de profs op consistente assemblages. Het gaat niet in realview, maar het is 2% van mijn behoeften.
Maar ik heb soms gerenderd op een Dual Core 4 GB RAM klassieke sata-schijf, Windows 7 met Nvidia grafische kaart 220M geheugen.
Het was een Asus voor 850 euro daar. Het is waar dat het niet de beste is, verre van dat, maar ik was dingen aan het uitbrengen :p
Als je bedenkt hoe computerhardware evolueert, denk ik dat je op dit moment een vrij eenvoudige quad-core kunt vinden. Maar persoonlijk zou ik je aanraden om nog even te wachten, gewoon om 300-400 euro meer te hebben om ervoor te zorgen dat je het wat langer volhoudt.
Houd het dan dood vol, want het zal veel opwarmen en veel vies worden.
(volledige interne reiniging, vervanging van koelpasta enz....)
Er zijn krachtige laptops op de markt met krachtige grafische kaarten................ Maar helaas zijn ze niet RealView-compatibel.
De kaarten die zijn verordend (goede term?) die door SW kunnen worden geteld, zijn vertrouwelijk, met kosten die ook vertrouwelijk zijn (NVIDIA PRO- en ATI PRO-reeks). De compatibiliteit "throttling" zit in de software. Als bewijs had je de % Realhack waarmee je op sommige kaarten de realview kon activeren.