Tip voor goedkope laptop compatibele SW realview

Hallo op het forum.

Ik wil van tijd tot tijd een laptop meenemen om ter plaatse met SW te werken.

De kaart moet de Realview-modus ondersteunen.

Enkele berekeningen in EF (4 - 6 of 8 GB geheugen + idealiter SSD + proces > 2,2 ghz)

Ik heb niet de budget / draagbare pro station.

Heeft iemand een goede feedback over een niet-professionele laptop? (RealView-compatibel)

Bedankt 

Als je RealView wilt, heb je een Pro videokaart nodig

Welk budget heb je?

Iets nieuws, tweedehands?

@+ ;-))

1 like

Ja ik weet het / grafische kaart.

Dat is de grote pb.

Begroting 1000 € max

Tweedehands, het is altijd erg riskant op een laptop

Hier is een link voor gegarandeerd tweedehands onder andere

http://www.materiel-informatique-occasion.com/portables-graphiques-occasion_57_0_0_0_p1-cX.html

@+ ;-))

Voor SW is het een "draagbaar werkstation" dat je nodig hebt.

Lage kosten rijmen niet echt met een draagbaar werkstation!!

Dit is het type apparatuur dat je nodig hebt:

http://www.mycadstore.com/store/mycadstore/hardware/stations-mobiles-hp/station-mobile-premium.html

2 likes

Dank je wel gt22.

Ik ken de site.

In het verleden heb ik bij twee gelegenheden realview-toegang gehad met niet-professionele OPEN GL-kaarten.

Met de nieuwste SW-versies lijkt dat niet meer mogelijk te zijn.

1 like

Nog een andere ervaring om te flegendre/interesse van een werkplek.

Ik zit al sinds 97 op SW, ik heb x ervaringen gehad met "basic" geassembleerde PC's, met open gl lambdakaarten.......................... Heel vaak heel weinig verschil met dure werkplekken.
Ik had zelfs een toshiba laptop gemaakt van celeron die berekeningen uitvoerde die het mooie DELL station niet kon doen.
Op mijn laatste pc gebouwd met I7-4790K ......het is een 1G MSI-kaart voor 22 €............werkt net zo goed als de profs op consistente assemblages.  Het gaat niet in realview, maar het is 2% van mijn behoeften.

Vriendelijke groeten

HJ

1 like

Nou, misschien doorbreek ik de mythe...^^

Maar ik heb soms gerenderd op een Dual Core 4 GB RAM klassieke sata-schijf, Windows 7 met Nvidia grafische kaart 220M geheugen.

Het was een Asus voor 850 euro daar. Het is waar dat het niet de beste is, verre van dat, maar ik was dingen aan het uitbrengen :p

Als je bedenkt hoe computerhardware evolueert, denk ik dat je op dit moment een vrij eenvoudige quad-core kunt vinden. Maar persoonlijk zou ik je aanraden om nog even te wachten, gewoon om 300-400 euro meer te hebben om ervoor te zorgen dat je het wat langer volhoudt.

Houd het dan dood vol, want het zal veel opwarmen en veel vies worden.

(volledige interne reiniging, vervanging van koelpasta enz....)

1 like

"Computerapparatuur evolueert"................ maar we roeien nog steeds zoveel op SW!

Goedenacht.

Nog een laatste opmerking.

Er zijn krachtige laptops op de markt met krachtige grafische kaarten................ Maar helaas zijn ze niet RealView-compatibel.

De kaarten die zijn verordend (goede term?)  die door SW kunnen worden geteld, zijn vertrouwelijk, met kosten die ook vertrouwelijk zijn (NVIDIA PRO- en ATI PRO-reeks). De compatibiliteit "throttling" zit in de software. Als bewijs had je de % Realhack waarmee je op sommige kaarten de realview kon activeren.

Dat is zakendoen!

A+

@jh kijken naar de drivers op de solidworks site en zo heb je de lijst met grafische kaarten

Als u gecertificeerde stuurprogramma's voor een Intel 4000 ziet, betekent dit dat er geen beperking is

1 like

Hallo op het forum

De intel P4000 of  P4600 gpu (alleen ok / sw2015?) vind je op de processor.

Als je een dedicated grafische kaart neemt, komt de keuze neer op bepaalde kaarten  / ATI en NVIDIA.

Inderdaad, op een laptop met een proces met P4600 gpu moet het in realview kunnen werken.

Te valideren door de harde profs.

Een +