Hoi allemaal
Momenteel ben ik op zoek naar een baan voor een functie als CAD-tekenaar, maar ik word vaak gevraagd voor sollicitatiegesprekken voor deze functie en sector (zonder dat ik terecht kom :s), waar ik heb geleerd dat de software die ze gebruiken solidworks of rhinoceros 3d is.
Wetende dat solidworks misschien minder geschikt is dan rhinoceros 3d, maar dat het in deze sector ook goed wordt gewaardeerd vanwege zijn aanpasbare kant zou ik zeggen!
Ik weet ook dat rhinoceros een module heeft met de naam: rhinogold, wat mij erg nuttig leek, zou ik zeggen, voor deze opties van Europese normen enz ...
Ik zou graag willen weten op welke software ik "FOCUS" om hoge sieraden CAD te maken?
Bedankt.
Vriendelijke groeten.
Hallo
Voor zover ik weet zijn er veel softwareprogramma's die in het veld met elkaar concurreren. Het hangt allemaal af van waar je je op richt, bewegingsontwerp of kleding?
In Genève, toen ik solliciteerde voor het onderdeel uurwerkontwerp, werd ik regelmatig gevraagd voor een van deze:
- Creo
- Vertel Watch
- Neushoorn 3D
- Solidworks (steeds minder voor beweging)
Ik vond deze ook zonder het te weten:
https://www.type3.fr/marches-et-applications/marches/logiciels-cao-bijouterie-et-joaillerie
In de regio Parijs zijn de 3 meest gebruikte software voor CAD in High Jewelry:
Solidworks (Engelstalig)
Neushoorn 3D
3D-ontwerp (medium sieraden)
Solidworks waardeert meer klantaanpassingen die steeds talrijker worden, wat betreft RhinoGold moet je er niet op rekenen voor hoge sieraden, het is perfect voor het maken van kleine sieraden, maar het is te beperkend voor hoge sieraden en wordt niet gebruikt in hoge sieraden.
Tussen de twee is het jouw keuze, er zijn net zoveel bedrijven die op solide zoeken als op rhino maar heel weinig die beide doen, het is aan jou om te zien met welke software je je het prettigst voelt.
Dank u allen voor uw antwoorden. (Ik kom uit de regio Parijs, uit de 95)
Als je zegt, @Kloffel bewegingsontwerp of aankleding, begrijp ik het niet echt.
Als je zegt, @alexandreleroux18 clientwijziging, oké, maar andere software kan het doen, toch?
Wat Solidworks betreft, veel bedrijven die contact met mij hebben opgenomen, gebruiken Solidworks, maar ook Rhinoceros ernaast! (wetende dat Rhinoceros niet wordt genoemd in de vacature!), vind ik het moeilijk om te zien hoe ze high-jewelry pieces kunnen ontwerpen met Solidworks!
Ik zag dat je met Rhinogold echt ongelooflijke dingen mee kunt doen! En het kan ook worden gecombineerd met Rhinoceros. Er zijn ook modelleermodules zoals Clayoo waarmee je echt geweldige dingen kunt doen in combinatie met Rhinogold/Rhinoceros.