Het hangt allemaal af van je baan. De prijzen zullen niet hetzelfde zijn, afhankelijk van wat u ontwikkelt en de risico's die erachter moeten worden verzekerd.
Als u dit aan uw verzekeraar vraagt, zullen zij u een voorstel doen.
Je stelt een uitstekende vraag! Ik was terughoudend om dat soort vragen hier te stellen. Maar het is waar dat er geen handvest is dat ons verbiedt om een andere vraag te stellen dan de vraag die gewijd is aan pure CAO. Trouwens, ik wil het Lynkoa-team over dit onderwerp oproepen!
Kort! Om je vraag te beantwoorden, begin ik ook aan de wondere wereld van het opzetten van bedrijven. Ik ben al bij een verzekeraar (MAAF) geweest, zij hebben mij sterk aangeraden om een beroepsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. Voor de prijs.... minder dan 60€/jaar! Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Dan kan je ook een verzekering "professionele gevolgen" afsluiten: stel je voor dat je anderen kwetst door het ontwerp van een product dat defect blijkt te zijn... Of nog erger dan verwonden... Uw klanten zullen genadeloos zijn! Behalve dat het addertje onder het gras... Weinig zekerheid doet... En dat tegen hoge prijzen! Ik blijf zoeken...
Aarzel niet om indien nodig binnen enkele minuten contact met mij op te nemen.
Van mijn kant koos ik voor Alianz, wat tussen de prijs en de diensten erg interessant was. maar dit alles hangt af van de APE-code. Sommige verzekeringen bieden een garantie van tien jaar waar dat niet nodig is.... afgezien van CAD-bouw misschien....
Terug van mijn verzekeraar MAAF: die biedt een beroepsaansprakelijkheidsverzekering aan 85€/jaar. Dit omvat ALLEEN burgerlijke aansprakelijkheid en geen "professionele gevolgen" als gevolg van bijvoorbeeld een ontwerpfout. MAAF biedt dit soort verzekeringen niet aan. Van mijn kant, als ik de activiteit alleen start, denk ik niet dat ik me daar het eerste jaar voor zal verzekeren. Ik neem het risico. Ik zou in mijn algemene voorwaarden een vermelding van niet-aansprakelijkheid vermelden.