Hallo
Ik gebruik Solidworks al iets meer dan 2 jaar om industriële machines te ontwerpen.
Bij onze projecten gaat het zelden om meer dan 500 onderdelen per machine.
Vandaag kom ik advies inwinnen bij ervaren gebruikers omdat ik een paar vragen heb over de volgende punten:
- Export van 3D- en 2D-bestanden naar verschillende formaten
Bijvoorbeeld: Als ik onderdelen wil laten snijden met een lasersnijder, dan moet ik de onderaannemer een stappenbestand en een pdf-bestand sturen.
Voor de stap sla ik een "kopie van het onderdeel" direct op in stapformaat en voor de pdf print ik mijn tekening en gebruik ik een software die een virtuele printer simuleert die zelf een pdf voor mij genereert.
De bewerking wordt voor elk onderdeel herhaald. Het is erg lang en vervelend.
Ik zou graag willen weten hoe u aan uw kant te werk gaat om dit soort taken uit te voeren en als u extra modules gebruikt, welke gebruikt u dan?
- De naam van de onderdelen
Voor degenen die aan veel projecten werken, welke methoden gebruikt u om uw onderdelen te identificeren? Bijvoorbeeld een letter gevolgd door een cijfer dat voor elk stuk toeneemt.
-Bouten
Momenteel heb ik alleen de standaard versie van solidwokrs, dus ik heb geen toolbox. Ik wilde weten of er een gratis en relatief complete bibliotheek met bouten is die op het net kan worden gedownload.
- Bewegingen maken:
Het laatste ontwerp dat ik maakte had verschillende bewegende delen die onafhankelijk van elkaar waren.
Om de verschillende posities te genereren, heb ik verschillende configuraties op de cilinders gemaakt (met uitlaat- of intrekstang en beweegbare stang).
Eenmaal op het eerste niveau assemblagebestand, moet ik met de rechtermuisknop op mijn subassemblages klikken, naar eigenschap gaan en elke keer de configuratie kiezen die ik wil.,
Ik doe dit omdat ik te veel mogelijke combinaties heb om configuraties te maken op de assemblage op het eerste niveau.
Het is geen geweldige methode. Nogmaals, ik wend me tot u om erachter te komen hoe u te werk gaat.
Dat is het zo'n beetje voor nu.
Bij voorbaat dank aan degenen die de tijd nemen om te antwoorden.
Gefeliciteerd allemaal.