Vandaag heb ik een vraagje over een onderwerp waar ik regelmatig tijd aan verspil.
We vervaardigen een aantal verschillende producten, maar sommige zijn terugkerend, zoals aquariumtanks. Het is altijd maatwerk maar meestal min of meer dezelfde kansen.
Voor de profieldragers wijzig ik gewoon mijn afmetingen in de mechanisch gelaste assemblage en bewerk ik een lijst met delen van de te snijden profielen opnieuw.
Maar voor de glasplaten van onze tanks zou ik bijvoorbeeld "bodem **** x *****", "zijkant **** x ****", "voorkant ***** x *****" willen hebben, waarbij de beroemde afmetingen de exacte waarde van mijn gewijzigde model zouden nemen.
Dus als ik een plan maak van mijn geassembleerde glazen tank, voeg ik een nomenclatuur toe en zijn de namen van de componenten gewijzigd, waardoor we het glas ook op de juiste afmetingen kunnen bestellen of snijden.
Zonder telkens nieuwe modellen te maken...
Ik weet niet precies wat de beste oplossing is, maar ik zie dat we er elke keer weer tijd aan verspillen. Ik heb deze tutorial bekeken https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=sueIfwDTW_Q maar het beantwoordt mijn probleem niet.
Dankzij deze optie, en door een enkel lichaam te kiezen, zullen we het alleen in de tekening weergeven. En door het te beoordelen, verkrijgen we de afmetingen die altijd up-to-date zijn!
Anders is het ook mogelijk in annotaties, maar het wordt ingewikkelder!
Configureer uw glasplaten eenvoudig op de gewenste afmetingen.
(jij maakt je bord., Ik stel me voor dat het een eenvoudige rechthoek is.
Dus lengte breedte. U verlaat uw schets Dubbelklik op de schets in de creatieboom en klik met de rechtermuisknop op uw dimensie: dimensie configureren.)
Het enige wat u hoeft te doen is in uw nomenclatuur een kolom in te voeren met een indicatie van de configuratie die overeenkomt met uw afmetingen).
Selecteer de gegevens die in uw nomenclatuur zullen verschijnen. Ga vervolgens naar het bijbehorende vak "Waarde"
Klik in dit vak. Schrijf eventueel een tekst op (in mijn geval Plaatwerk ep.)
Selecteer de schets waar uw beoordeling is geplaatst. Ze verschijnen dan op het scherm. Selecteer uw waarde.
Scheid met een "x" als u wilt en selecteer uw 2e en vervolgens 3e waarde
2)
Van tijd tot tijd wil Solidworks de waarden niet selecteren. Ik raad je aan om de naam van je beoordeling op te zoeken (klik op de waarde in de schets) en ze ergens op te schrijven
Doe dan het geheel opnieuw 1). Behalve dat je in plaats van je waarde te selecteren, het live opschrijft
In mijn geval maakt het plaatwerk ep."D1@Boss.-Extru.1@NomDeLaPiece.SLDPRT" (de "" zijn belangrijk)
En daar ga je, het zou in je nomenclatuur moeten verschijnen en de link van het ene deel naar het andere moeten houden als je ze opslaat en ze rechtstreeks wijzigt. Aan de andere kant, zodra u de beoordeling verwijdert, verliest u de link
In de hoop dat het is wat je wilde, aarzel dan niet om het me te vertellen als ik niet erg duidelijk ben.
Dus nadat ik de tijd heb genomen om je verschillende antwoorden en instructievideo's te bestuderen, zal ik je punt voor punt antwoorden:
. PL: dank je, maar wat betreft deze partij weet ik al de relatieve standpunten enz., het beantwoordt eigenlijk niet echt mijn probleem, maar bedankt.
GT22: Ik heb gekeken naar de instellingen van onderdelenfamilies, met behulp van excel enz., het is waarschijnlijk vrij praktisch maar al te geavanceerd voor de eenvoudige toepassing die we ervan zullen maken.
Coincoin en Fabrice: Je twee antwoorden hebben mijn ideeën al een beetje meer verduidelijkt. Ik denk dat er van onze kant een fout was gemaakt dat de modellen vaak werden genoemd als bijvoorbeeld "Frontglas voor 1200 x 600", wat betekent dat we in een nomenclatuur meteen de afmetingen van het te bestellen glas zagen, maar dat wanneer er kleine wijzigingen werden aangebracht, Het was toen nodig om alle bestandsnamen te wijzigen voor een eenvoudige wijziging van de afmetingen.
Ik had in tutorials gezien over de "eigendomsvorm" die in 2013 verscheen en die de oude tool "samenvatting van informatie" moest vervangen die in de naam kon worden geïntegreerd, de "beoordelingen" door erop te klikken, om nomenclaturen te hebben die altijd worden bijgewerkt.
Ik denk dat we alleen de "informatie" in de nomenclatuur kunnen bijwerken en niet de naam van het bestand?!
En zodat het veel beter zou zijn om te stoppen met het integreren van de afmetingen van de onderdelen in de namen van de modellen?!
Met betrekking tot de toevoeging van informatie, en mijn verzoek van vandaag, en voor een relatief basaal gebruik van SW zoals dat van onze kleine KMO's, welke middelen stelt u voor om te gebruiken? De oude tabel "Informatieoverzicht" of het nieuwe "Eigendomsformulier"?
Is er een tutorial die specifiek over dit soort punten gaat? Of zelfs het beheer van onze "onderdeelnamen", "offertes" of het beheer ervan in het algemeen?
Wauw, maar je zit in een veel geavanceerdere versie dan ik (ik ben nog steeds in 2011. Snuiven)
Ik kan je dus geen antwoord geven over het verschil tussen "eigendomsformulier" en "samenvatting van informatie".
Aan de andere kant is één ding zeker. Mijn persoonlijke regel is om nooit de afmetingen op te nemen in de namen van de kamers. Bij de kleinste verandering, bij de kleinste kleine mm meer of minder, is het een grote strijd om te kunnen wijzigen!
Kortom, voor wat ik begreep in uw uitleg, lijkt de eigendomsvorm erg mooi te zijn:)
Net als @coin37coin neem ik nooit een beoordeling op in de bestandsnaam.
Dan is hier voor de vastgoedredacteur een tutorial van @Gt22: http://www.lynkoa.com/store/fr/tutos-formations/formations/solidworks-le-formulaire-de-proprietes.html
Ik raad je aan om het te gebruiken als je niet over de MycadTools-hulpprogramma's en de onverslaanbare SmartProperties beschikt.
U kunt uw onderdelen ook een naam geven via aaneenschakeling
Wat is aaneenschakeling? Het is de groepering van verschillende eigenschappen tot één. Dus als u een eigenschap moet maken met de projectnaam gevolgd door de dikte en de bestandsnaam, kom dan kijken naar de truc om deze eigenschappen in één te groeperen.
Ik begrijp het niet thuis alles werkt Ik heb net de test opnieuw gedaan via de links geplaatst in mijn berichten richting tuto download de You Tube-link
een kopie gemaakt van de link om te zien
Ik zit op W7 chrome
een verzoek om aan Clémentine te doen, misschien zodat ze ons het waarom en hoe uitlegt
Zonder de draad van de discussie @gt22 te bederven, maakt het me als @Gerald voor de link op de concanation (en ik gebruik chrome net als jij)
Aan de andere kant, voor wat ik van de functie begrijp, zie ik het nut er niet echt van in. In de bestanden; Eigenaarschap gebeurt vrij natuurlijk. Je zet je namen een voor een opzij door simpelweg op de notitie te klikken of te schrijven.
Maar aangezien ik geen toegang heb tot de tutorial, moet een subtiliteit me ontgaan^^
Bedankt voor je antwoorden, ik had ze niet gezien, ik heb deze keer geen melding ontvangen, bizzare. Kortom, ik wilde al deze links bestuderen, maar ik heb ook geen toegang.
In de tussentijd houd ik het bij de simpele optelling van de afmetingen in "omschrijving" door op mijn lengte en breedte te klikken. Ik neem geen oproepnummers meer op in namen. en dan zal ik proberen om je links te bestuderen als het toegankelijk wordt:)