Opbouw van standaardelementen en automatische updates van de afmetingen

Dank u voor uw antwoorden,

Ik heb eindelijk gekeken naar je tutorials (behalve die over de families van kamers)

Ik denk dat ik de afmetingen niet had moeten integreren in de namen van de onderdelen, gezien de vele modificaties die ze ondergaan.

Dus ik gebruik de "samenvatting van de eigenschappen van het document" of naast "naam" klik ik op mijn dimensies om te tonen onder "naam" "X" x "Y".

Dit lost mijn grootste probleem dus al grotendeels op.

Aan de andere kant, nog steeds in hetzelfde vakgebied, heb ik regelmatig afmetingen die niet worden weergegeven in mijn gelaste onderdelenlijsttabellen...
Ik kies een profiel dat ik op de schets van een staander van 1300 hoog zet, en de afmeting wordt niet weergegeven in de tabel met gelaste onderdelen, heb je enig idee waar het vandaan kan komen?

Bedankt voor je hulp

1 like

U moet naar uw 3D naar "lijst met gelaste onderdelen" gaan (in uw constructieboom, net onder "annotatie".

Misschien is het niet bijgewerkt. Klik in dat geval met de rechtermuisknop => bijwerken

Vouw anders deze submap uit en klik met de rechtermuisknop op een subdeel, eigenschap. Daar kunt u live ingrijpen wat betreft de eigenschappen van uw onderdelen/assemblage.

Misschien wordt er niet goed rekening gehouden met sommige kansen. Ik geef toe dat ik een beetje omzichtig ben, ik heb dit probleem nog nooit gehad :s

Ik zou je ook aanraden om een nieuwe vraag aan te maken. Omdat het lang geleden is, ziet niemand het meer in zijn discussiedraad. En het is gesloten omdat je hebt gestemd voor een "beter antwoord" (heel erg bedankt daarvoor)