Gelaste constructie: frame met 4 verschillende profielen op maat

Hallo

Ik wil een gelaste bouwset maken met profielen op maat (allemaal verschillend).

Ik ga dus verder met 4 x gelaste elementen (1 voor elk profiel) en daarna laat ik ze aanpassen/verlengen.

De 1e geen probleem.

Dan wordt het rommelig, ik kan alleen een jij maken en het 4e profiel is onmogelijk aan te passen met de rest.

Is er een truc om dit op te lossen?

Bedankt

(in de bijlage heb ik maar 2 verschillende profielen gebruikt, maar het principe blijft hetzelfde)

Vriendelijke groeten

Fabrice

essai_221020.sldprt

Ik ben vergeten om me aan te sluiten bij de 2 betreffende sldlfp-profielen. Sorry^^

montant_batee_fenetre_83_p15deg_exb68_essai_2.sldlfp

2e profiel...

trav_b_83_exb68_essai_2.sldlfp

Voor complexe profielen is het soms nodig om een plan te maken om de 2 profielen aan te passen volgens hetzelfde plan.

Hallo

Hetzelfde als sbadenis doe ze 1 voor 1 met een platte aanpassing van 45°. 

Hier is een illustratie bijgevoegd.

Je moet dus het 45°-plan maken met behulp van je 1e schets en vervolgens je profielen maken + het plan aanpassen.

Vriendelijke groeten

ajuster_plan.png
1 like

En als je geen hoek van 45° maakt, zet dan je rechthoek in aanbouw en doe de lijnen naast elkaar opnieuw ten opzichte van de randen. Maar gezien uw profielen zou u wat passende bewerkingen moeten uitvoeren.

1 like

3e manier is om de gesplitste tool te gebruiken

Dank u voor uw antwoorden,

Wat ik wil is een profiel/contra-profiel montage:

Ik wil vermijden dat ik door routes ga.

Hiervoor doet het gereedschap 'gelaste constructie' het erg goed... Maar ga in mijn geval niet all the way. Jammer...

Ik ken de split-tool niet, ik zal het proberen.

In uw voorbeeld moet het grijze profiel worden bewerkt met een lont die dan het profiel van het rood overneemt.

Ja, maar dat is eigenlijk niet het onderwerp van mijn post. Misschien was ik niet duidelijk genoeg in mijn verzoek, sorry.

Mijn verzoek betreft het gebruik van de module 'gelaste constructie' met meerdere profielen van verschillende oorsprong.

Ter herinnering: een mechanisch gelast element kan slechts één type profiel tegelijk beheren.

Als ik een frame wil maken met verschillende soorten profielen, moet ik zoveel mogelijk mechanisch gelaste elementen maken. (voor het onderstaande voorbeeld heb ik elke keer hetzelfde profiel genomen, maar het is alleen om het principe te laten zien)

De verbindingen tussen de profielen worden vervolgens aangepast met de tool 'aanpassen/verlengen'.

Maar in mijn geval werkt het niet.

1. 1e kruising: geel/rood ok het werkt (behalve de bovenkant van het rode profiel, maar het is niet beheersbaar door het aanpassingsgereedschap, geen probleem, ik kan snel geëxtrudeerd materiaal verwijderen).

• 2e kruising probeer ik tussen geel en blauw: onmogelijk!
  • Dus ik probeer tussen rood en groen: ok!
  • Ik moet de geel/blauwe en groen/blauwe overgang nog maken, maar de tool voor aanpassen/verlengen weigert me koppig.

Wat te doen?

Als ik het mechanisch gelaste constructiegereedschap probeer te gebruiken, is dat omdat het me de mogelijkheid biedt om veel tijd te besparen in vergelijking met een meer traditionele methode. Als iemand deze tool onder de knie heeft en het mij kan uitleggen... of zeg me dat het niet mogelijk is:)

In gelaste bouw ben ik er niet van overtuigd dat je het kunt 

Het werkt in ieder geval met complexe profieluitsparingen

Aan de andere kant is de montage geen probleem via de intelligente functies

@+

Ok, dat is een beetje waar ik bang voor was.

Voor de slimme functies kun je me alsjeblieft een beetje begeleiden, want ik weet het niet.

Dank u voor uw hulp.