Componentcontact, grafieken plotten

Hallo, (ik wil verduidelijken, ik heb geen training gekregen over simulatie of solidworks wat dat betreft)

Ik zou hulp nodig hebben bij deze montage, ik oefen verticale kracht op en neer uit, ik vergrendel de 4 lange cilinders aan het uiteinde. Ik zou graag willen dat de 2 grote cilindrische delen niet in elkaar doordringen en de afstand tussen de 2 cilinders aanpassen. Ik zou graag de krachten willen bestuderen wanneer de cilinders 1 mm, 2 mm, .. bewegen. zonder elkaar te penetreren.

Nog een vraag, kunnen we gegevens exporteren met solidworks-simulatie op Excel? Ik zou graag de grafieken van de beperkingen, verplaatsing als functie van afstand/positie willen plotten of misschien tekent SolidWorks de grafieken al.

Bedankt

capture.png

Hallo

Ik denk dat de twee cilinders elkaar niet raken (als ze contact hebben, verandert er niets, maar je hebt niet hetzelfde eindresultaat)

1° je moet de twee grote cilinders zonder penetratie aangeven (niet iets globaal)

2° het is ook noodzakelijk om de toegestane verplaatsing in axiale

Dan moet je een opgelegde verplaatsing op een van de twee cilinders aangeven zodat deze beweegt zoals je wilt (1 tot twee mm)

Omdat je je krachten (equivalente vectoren ) hebt ingesteld, worden de twee cilinders onder druk gezet, wat ook gedeeltelijk hun individuele vervorming verklaart.

Solidworks genereert een vrij compleet rapport voor je in Word.

Ik heb nog nooit geprobeerd voor Excel, maar ik denk niet dat je een Excel-uitvoer kunt hebben (te zien bij het genereren van het rapport misschien)

Vriendelijke groeten

PS: Ik moet zeggen waarom deze cilinders bewegen, want ik heb de indruk dat er iets mis is met wat je wilt doen. Vertel ons "wat" of "wie" de grote cilinders  doet bewegen en waar het op gebaseerd is (wat houdt ze in de lucht). 

Vooral omdat als ik goed kijk, we het hebben over dijbeen en broche, wat me vreemd genoeg doet denken aan een andere post en een techniek om ledematen te verlengen, mogelijk in posttraumatische

3 likes