Hoi allemaal
Als onderdeel van een modellering voor een project moet ik twee blokken modelleren die in eerste instantie op een lijn met elkaar in contact staan en vervolgens over het hele oppervlak met elkaar in contact zijn. Ik oefen een kracht uit op één kant van het blok om een blok te draaien, zodat de twee blokken één vlak met elkaar in contact hebben.
Echter, met behulp van een algemene analyseverbinding en vervolgens een contactverbinding, beweegt het blok waarop ik de kracht uitoefen niet.
Wat ik graag zou willen, is dat de blokken elkaar niet doordringen als ze met elkaar in contact komen.
Ik geef je een screenshot van de sjabloon als bijlage, zodat je kunt zien hoe het in principe is gedaan.
Bij voorbaat dank.
Vriendelijke groeten
Thibault
contact_surfaces_catia.jpg
Hallo
Kunt u iets specifieker zijn over uw blokkeringsvoorwaarden? Aan de kant van het blok die verplaatst moet worden, lijkt het alsof er een uitsparing is. In dit geval zou het normaal zijn dat hij niet beweegt.
Aan de andere kant, wat is het doel van deze berekening? Is een eindige-elementenmodel echt nodig?
Merk op dat, afgezien van een paar specifieke modules, eindige-elementenanalyses alleen werken voor kleine verplaatsingen. De richting van de kracht zal niet loodrecht op het gezicht blijven, ...
Hallo Thibault,
Zijn het in uw assemblage echt twee verschillende onderdelen?
Slechts één verzonken aansluiting is voldoende per (massief).
Je kunt geen schuif en een verzonken verbinding hebben
Verwijder de dialink op het bewegende blok
Als je een haak hebt en een kracht die duwt, zal hij draaien, je hoeft niets anders toe te voegen
Hoeveel kracht heb je gebruikt om te duwen?
Kracht dichtheid?