Hallo
Ik moet een rondje snijden in een plaatje van 1 mm met een cnc, ik zou graag 3 bevestigingspunten willen kunnen plaatsen zodat het rondje blijft zitten tijdens het snijden.
Hoe kan ik dit doen? 2.5 D of 3D snijden? Ik heb het geprobeerd, maar ik kan het niet omdat ik nieuw ben bij Solidcam
Als iemand me kan helpen door me stap voor stap uit te leggen wat ik moet doen.
Bij voorbaat dank
Vriendelijke groeten
Hallo
Solidcam is geen snijsoftware maar een freessoftware. Als je software voor het naaien van naden hebt, hoef je alleen maar je ronde te maken, en bij het programmeren is er een microjunctie-optie die dat doet.
Bedankt, welke programmeersoftware denk je?
in feite maak ik een onderdeel met Solidworks (dan gemaakt in 3D-printen) en uit dit onderdeel haal ik een vorm om een ander onderdeel te maken in CNC-bewerking, de twee worden vervolgens geassembleerd, dus logisch en om tijd te besparen had ik liever Solidcam gebruikt die is geïntegreerd met SW.
Ik heb in mijn bericht rondgestrooid om te vereenvoudigen
Bedankt
Oh oke, dus ik denk dat we het "ronde" deel moeten tekenen met een frame dat het in 3 ptn fixeert voor afdrukken. Terwijl de vraag werd gesteld, dacht ik dat u een schijf uit een millimeter dikke plaat metaal aan het snijden was.
Ja dat is het precies, ik heb 3 kleine driehoeken toegevoegd aan de omtrek van de vorm , het probleem is dat ik de contouren niet kan instellen en de Z niet tot het niveau van de bevestigingspunten kan laten gaan.
Bedankt
Door uw antwoord opnieuw te lezen, bevestig ik dat de geëxtraheerde vorm machinaal is bewerkt, onbedrukt.
Om je meer details te geven, maak ik een 3D-geprinte bezel en het glas dat erop wordt gemonteerd is machinaal bewerkt, dus het is de geëxtraheerde vorm die overeenkomt met de vorm van het glas.