Ik probeer een beschermende balg te maken en deze vervolgens toe te voegen aan een assemblage van een machine. Het probleem dat ik heb is of ik het kan uitrekken of niet door de schets aan te passen, gevolgd door een update van de assemblage zodat de twee componenten weer samenvallen, maar ik zou graag willen weten of het mogelijk is om deze compressie / spanningsbeweging te hebben door gewoon het ene onderdeel ten opzichte van het andere te verplaatsen zonder de schets te hoeven doorlopen.
De enige oplossing die ik kan zien, zou zijn om de hele balg in montage te maken met afstandsbeperkingen, zodat hij in deze assemblage kan bewegen en als je hem dan in de andere assemblage plaatst, moet je hem flexibel maken zodat hij de rest volgt.
Bedoel je het hele flexibele deel (zwart) opsplitsen in verschillende componenten en ze vervolgens in elkaar zetten?
Anders heb ik voorlopig een alternatieve oplossing gevonden, maar niet perfect, zodra ik component 1 verplaats, hoef ik alleen maar de assemblage bij te werken (zonder de schets aan te raken) zodat de balg zich aanpast aan de nieuwe configuratie.
Je moet de schets bewerken in de context van de assemblage, toevallige/collineariteitsrelaties toevoegen.
Wees echter voorzichtig, dit betekent dat uw balg is gewijd aan deze ASM. Aangezien ik me kan voorstellen dat je maar een paar posities hebt, lijkt het me verstandiger om configuraties in de asm en de kamer te maken.
Het is me gelukt om de schets te beperken tot een ander onderdeel, maar nu heb ik een andere vraag: is het mogelijk dat de positie-update automatisch wordt uitgevoerd?
De balg volgt niet automatisch de beweging van de slede waaraan hij is bevestigd (zie afbeelding), hij keert pas terug naar de juiste positie nadat het geheel opnieuw is opgebouwd.
Dit is een van de problemen van gekoppelde onderdelen, het vereist een herberekening, soms meerdere keren, van het model zodat de situatie wordt bevroren.
- om een onderdeel te hebben met externe referenties dat automatisch opnieuw wordt opgebouwd volgens de assemblage (waarschuwing: het werkt niet als je op een tekening meerdere aanzichten hebt met verschillende onderdeelgeometrieën)
- Maak lengteconfiguraties in uw flexibele kamer en wijs de juiste lengte toe aan elke configuratie: het is zwaarder maar schoner. Dit is wat we gebruiken voor O-ringen (flexibele onderdelen met een enkele aankoopreferentie / stuklijst, maar meerdere vormen mogelijk, afhankelijk van hun montage).
Dankzij jou heb ik op dit moment niet al te veel tijd om er nog eens naar te kijken, ik blijf bij wat ik heb kunnen doen, maar ik zal het later opnieuw proberen.