Een schets beperken voor bewegingssimulatie in catia

Hallo

Op het werk moet ik een bewegingsstudie doen en we hebben de cutscene-module van catia niet, dus ik probeer het in schets te doen.

Het werkt, behalve het licht tussen de blauwe en paarse camera. De paarse nok drijft de blauwe nok aan, dus de beweging van de blauwe nok moet worden beperkt door de lengte van het licht van de paarse nok, maar ik kan geen adequate beperking vinden om dit contact te maken, die aan de ene of de andere kant van dit licht moet zijn, afhankelijk van de positie van de paarse nok.

Heb je een idee?

systeme_de_came.jpg
1 like

Hallo, in Solidworks is er de mogelijkheid om een geavanceerde afstandslimietbeperking uit te voeren, ik denk dat Catia iets soortgelijks heeft.

1 like

Hallo

In de schets denk ik niet dat er een oplossing is. Over het algemeen lijkt het met de basismodules niet voor de hand liggend.

Het kan nodig zijn om de montage te proberen in plaats van de overweging van beperkingen en de detectie van botsingen tijdens beweging te activeren. Maar ik ben bang dat het de beweging blokkeert wanneer de onderdelen met elkaar in contact komen in plaats van het onderdeel mee te slepen.

1 like

Hallo

Bedankt voor je antwoorden, maar ik denk ook dat er geen oplossing in schets zit, ik vroeg het omdat er misschien een truc was die ik niet kende.

in assemblage skelet moet het het doen 

Zie deze link

http://catiav5.forumactif.org/t244-squelette-d-assemblage-mode-d-emploi#1352

@+

1 like

Door het midden van de blauwe cirkel te beperken tot de grijze as van het paarse stuk, werkt het niet?

De samenvalspanningen houden rekening met de as als een oneindig element en stoppen daarom niet aan de uiteinden van het segment. Dit zal de cirkel niet dwingen om aan de uiteinden van de langwerpige te stoppen.

1 like

Hallo.

Je kunt er misschien uit komen door de PB ondersteboven te nemen met de beperkingsanimatie, zie bijgevoegde video.

animation.mp4

Bedankt allemaal voor jullie  antwoorden, ik zal de verschillende opties proberen en jullie houden jullie op de hoogte.