Zou er geen beperking zijn om een component op gelijke afstand van 2 vlakken/vlakken uit te lijnen, kortom om het te centreren?
Tot nu toe maak ik middenvlakken tussen vlakken in een component om het uit te lijnen met een middenvlak van een ander onderdeel, maar als ik mezelf zou kunnen missen, zou dat goed zijn.
Oh en het zou voor immobiele componenten zijn, dus geen schuifbeperking meer.
Als ik weet dat de elementen door hun centrum op één lijn moeten worden gebracht, teken ik ze gecentreerd op hun oorsprong. Op die manier kan een van de basisvlakken dienen als symmetrievlak. Daarna hoeft u alleen nog maar de voorste en/of rechte en/of bovenste vlakken uit te lijnen naar behoefte.
Anders neem ik de tijd om een middelste opname te maken om daarna de uitlijningen te maken.
Het is duidelijk dat, afgezien van de dia... Ik kan niet zien. Er is ook de beperking van symmetrie. Maar het dwingt je om toch een middenplan te hebben
Het is niet jouw schuld, ik had deze verduidelijking toegevoegd net voordat je je antwoord plaatste.
@a_eriaud Ja, dat is wat ik doe en ik probeerde zoveel mogelijk te vermijden.
Het lijkt erop.
Een diabeperking alleen is uiteindelijk misschien lichter dan extra vlakken + toeval. Het voorkomt op zijn minst dat de componenten visueel overbelast raken wanneer de plannen zichtbaar zijn.
Als ik er echter over nadenk, zie ik niet echt hoe ik het moet doen. Omdat een component op gelijke afstand van twee vlakken ... Het is belangrijk om aan te geven met welke vlakken van het onderdeel rekening moet worden gehouden
Je hebt gelijk @coin37coin . Ik ben uitgegaan van het principe van de minimum- en maximumlimieten van de component, omdat mijn huidige geval een " pijler " is met regelmatige afmetingen. Maar stel dat ik een kroonlijst toevoeg die er niet omheen loopt, dan zouden de grenzen niet meer hetzelfde zijn, waardoor de pilaar niet meer in het midden zou staan. Dus inderdaad, het principe van de dia lijkt de enige mogelijke beperking te zijn om deze rol te vervullen.