Ik heb een assemblage met 2 onderdelen die ongeveer de vorm hebben van een cilinder en een kubus. Ik wil niet per se een beperking instellen tussen deze onderdelen, maar ik wil gewoon dat ze zo blijven zitten dat de cilinder niet in de kubus past.
Als ik een beperking met een afstand van 0 plaats tussen het oppervlak van de cilinder en de kubus, word ik gedwongen een bepaald vlak van de kubus te selecteren, en dus als ik later de cilinder rond de kubus beweeg of de kubus op zichzelf draai, zal de beperking niet meer werken en zal ik het oppervlak van de geselecteerde kubus moeten veranderen...
Bovendien wil ik niet per se dat ze gelijmd zijn, ik wil gewoon niet dat het botst, dus ik zou een afstandsbeperking nodig hebben die groter is dan 0 en niet gelijk aan 0.
Zou er een manier zijn om gewoon tegen 2 stukken te zeggen dat ze elkaar niet mogen aanraken? zonder per se een afstand voor hen in te stellen?
Ok, nou dat was wat ik elders al had gezien, het past niet zo veel bij mij, jammer.
Anders, nog steeds binnen de beperkingen, is het mogelijk om de ene kamer in het midden van de andere te centreren?
Ik heb een rail met een koets en een kogelomloopspindel met zijn moer, ik zou graag het onderdeel willen maken dat de koets en de moer zal sandwichen, maar aangezien de moer breder is dan ik de koets ben, zou ik graag willen dat de koets gecentreerd is ten opzichte van het platte vlak van de moerkraag .
Kan ik dit doen zonder de afstandsbeperking te gebruiken en een geschatte meting te moeten uitvoeren ?
Voor het eerste geval heb je ook de limietafstandsbeperkingen in de geavanceerde beperkingen.
Voor het tweede punt kunt u een middenvlak maken door de 2 tegenovergestelde zijden van uw winkelwagen te selecteren. Je zult dan een samenloop moeten maken tussen dit vlak en de as of het vlak dat door het midden van de moer loopt.