In een assembly beperk ik verschillende subassemblages (S-A) met verschillende configuraties (van verschillende lengtes), behalve wanneer een wijziging van de configuratie van een van de S-A verandert, mijn beperkingen worden verwijderde functies.
Mijn S-A is noodzakelijkerwijs een ander onderdeel bij elke configuratie.
Het doel is om de basisassemblage te dupliceren om verschillende permanente eindconfiguraties te hebben (Ass. A - Ass B - Ass C ...), dus ik kan de constraint array niet gebruiken en dus controleren welke ik actief wil hebben of niet.
Heeft u oplossingen en/of voorstellen om te voorkomen dat ik de beperkingen in de 500 assemblages opnieuw activeer?
Zoals @Silver_Surfer zegt, heb je een constante referentie nodig. Als dit niet mogelijk is op de geometrie, kunt u een vlak of as toevoegen die gemeenschappelijk is voor alle configuraties, die niet varieert.
Daarna is een vlak praktisch om een verandering in lengte te volgen, je hoeft het alleen maar aan één uiteinde te koppelen zodat de spanning volgt, zelfs als de geometrie verandert (wat leidt tot een verandering in het aantal vlakken en/of de id van het eindvlak, wanneer het aantal gaten varieert met de lengte (zoals een dia, een vierkant, enz.).